Dieta i praca. Jak pogodzić dietę z pracą?

25 sierpnia, 2022
Dieta i praca. Jak pogodzić dietę z pracą?

Jak pogodzić dietę z pracą?


Zdecydowaliście zmienić swoje nawyki żywieniowe na te zdrowsze. Czy wzięliście pod uwagę to, co zrobić, aby zdrowe odżywianie szło w parze z pracą zawodową, która niestety przeważnie zmusza nas do nieregularnych posiłków? Każda dieta opiera się na prawidłowym bilansie energetycznym i oczywiście na regularnym spożywaniu posiłków. Dla bardzo wielu osób wydaje się to trudne do pogodzenia. Tak naprawdę, wszystko uzależnione jest od naszego zorganizowania i przede wszystkim od chęci. Musimy mieś świadomość, że nie znajdziemy tutaj drogi na skróty, a kluczem do sukcesu jest pozytywne nastawienie i chęć wytrwania w swoim postanowieniu.


Dieta a praca


Według zasad zdrowego żywienia, powinniśmy spożywać 5 posiłków dziennie w odstępach czasowych co 3-4 godziny. Nieregularne posiłki przyczynią się do tego, że nasz układ pokarmowy przestanie pracować tak, jak powinien, a my po pewnym czasie po prostu nie zmieścimy się w swoje ulubione spodnie. W pierwszej kolejności, musimy wpoić sobie zasadę mówiącą o tym, że aby schudnąć – musimy jeść mniej, ale częściej. Częstsze spożywanie posiłków jest o wiele bardziej korzystne dla utrzymania prawidłowej masy ciała i dla zrzuceniu kilku zbędnych kilogramów, niż głodzenie się i zjadanie w sposób rzadki, małych porcji posiłków. Nawet jeśli nasza praca nie pozwala na regularne przerwy, powinniśmy spożywać 5 posiłków dziennie.


Od czego zacząć pogodzenie pracy z zdrową dietą?


Przede wszystkim od śniadania. Porządny posiłek z samego rana, doda nam energii na cały dzień, dlatego absolutnie nie powinniśmy wychodzić bez niego z domu. Najlepiej, aby śniadanie składało się z produktów bogatych w węglowodany złożone, a także z porcji białka. Dzięki warzywom wzbogacającym nasze śniadanie, dostarczymy do naszego organizmu odpowiednią ilość błonnika. Drugie śniadanie nie powinno być zbyt duże. Tutaj najlepszym wyborem będzie mleczny produkt, który jest bogaty w białko, wapń i żywe kultury bakterii. Znakomitym rozwiązaniem będzie kubek kefiru, jogurtu lub maślanki. Pamiętajcie, że nawet przy bardzo intensywnej pracy, możecie go bez problemu wypić. Szczególnie ważnym krokiem, jest zawarcie w naszym dziennym jadłospisie jednego ciepłego posiłku. Zagwarantuje on prawidłowe funkcjonowanie naszego przewodu pokarmowego. Co powiecie na wcześniej przygotowaną sałatkę lub inne danie, które możemy odgrzać w mikrofalówce? Jeśli nie uda Ci się zjeść ciepłego obiadu – postaw na ciepłą kolację. Kolejnym posiłkiem jest podwieczorek. Może nim być po prostu owoc. Warto sięgać po sezonowe owoce, które dostarczą nam niezbędnych składników. Spożycie tych czterech posiłków, spowoduje, że z łatwością ograniczymy wielkość kolacji. Zjadanie zbyt dużych ilości w godzinach wieczornych będzie miało negatywne skutki dla naszej figury. Jeśli późno kładziesz się spać, zjedz coś na 3 godziny przed snem.


Pomysły na pogodzenie diety z pracą


W bardzo wielu sklepach znajdziemy ofertę zdrowej żywności. Czy tak naprawdę wiemy jak jest skomponowany posiłek, który zamierzamy kupić przed pracą? Niestety nie. Najlepszym rozwiązaniem pogodzenia swojej pracy z dietą jest wcześniejsze przygotowywanie posiłków, które możemy wszędzie ze sobą zabrać. Jeśli należycie do grona osób, które mają nie lada wyzwanie z wyrobieniem się na czas z samego rana, najlepiej przygotować posiłki przed pójściem spać. W bardzo krótkim okresie możemy przygotować pyszne kanapki z razowego pieczywa, sałatkę z tuńczykiem czy też jogurt naturalny wzbogacony o świeże owoce. Przygotowywanie własnych posiłków jest dużą oszczędnością. Nieraz, płacąc za jeden gotowy posiłek, bylibyśmy w stanie stworzyć we własnym domu za taką cenę np. dwa pożywne i zdrowe lunchboxy. Wcześniejsze przygotowywanie posiłków wymaga poświęcenia swojego czasu, ale chyba każdy będzie zdania, że jest to warte dla pogodzenia pracy z dietą. Jeśli nauczymy się systematyczności, połowa sukcesu będzie już na nami. W przypadku, gdy naprawdę nie jesteśmy w stanie wygospodarować nieco czasu na wcześniejsze przygotowanie posiłków lub po prostu nie posiadamy zdolności kulinarnych, znakomitym rozwiązaniem będzie skorzystanie z usług kateringu dietetycznego. Będziemy mieć pewność, że cały jadłospis został przygotowany specjalnie dla nas, z uwzględnieniem wszelkich szczegółów dotyczących np. wieku, płci, aktywności fizycznej, aspektów zdrowotnych, preferencji żywnościowych oraz celu jaki zamierzamy osiągnąć – zrzucenie nadprogramowych kilogramów, utrzymanie stałej wagi, wzrost masy ciała itp. Rozmowa z dietetykiem pomoże w wyborze odpowiedniego menu diety. Dzięki takiej opcji, nie będziemy musieli się martwić przygotowywaniem posiłków, ponieważ otrzymamy je we wcześniej ustalonej godzinie.

Najnowsze wpisy

Szukaj po tagach

aktywność fizyczna
apetyt
białko
błonnik
catering dietetyczny
ciekawostki dietetyczne
cukier
detoks