Dieta low carb – na czym polega i kiedy ją stosować?

25 sierpnia, 2022
Dieta low carb – na czym polega i kiedy ją stosować?

Każdą dietę powinniśmy konsultować z dietetykiem, jako że nie ma diety, która pasowałaby dla każdego. Dobór diety warunkujemy wieloma czynnikami, na przykład zdrowiem, celem, jaki chcemy osiągnąć czy preferencjami. Ważne, abyśmy poczytali o co najmniej kilku dietach, zanim podejmiemy odpowiedzialną decyzję. Sprawdźmy, na czym polega dieta low carb, której popularność z każdym rokiem wzrasta. Dieta low carb – na czym polega? Dieta low carb uważana jest za jedną z bardziej skutecznych w walce z odchudzaniem. To dieta niskowęglowodanowa, czyli jej założeniem jest jak największe ograniczenie lub wyeliminowanie węglowodanów, a zawartość cukrów w diecie najczęściej nie przekracza 30%. Stosują ją osoby, które chcą zrzucić zbędne kilogramy, ale także osoby chore na cukrzycę typu 2 korzystają z jej dobrodziejstw, ponieważ odpowiednio dobrany plan żywienia przynosi im spore korzyści. Co jeść na diecie niskowęglowodanowej? Prawie rezygnując z węglowodanów, opieramy się w żywieniu na dwóch składnikach – tłuszczach i białkach. Będąc na diecie low carb możemy jeść:



  • ryby (łosoś, pstrąg itp.);

  • chude mięso (jagnięcina, kurczak, wieprzowina);

  • jajka;

  • owoce (pomarańcze, jabłka, gruszki, truskawki, jagody);

  • produkty mleczne niezawierające cukru (jogurt grecki, mleko, śmietana, masło, ser);

  • orzechy i nasiona;

  • tłuszcze i oleje (smalec, olej rzepakowy, olej kokosowy, oliwa z oliwek).


Jak podczas każdej diety pić powinniśmy wodę, kawa i herbata jest dozwolona, ale bez dodatków typu cukier lub słodzik. Produkty, jakie należy unikać Niektóre z produktów powinniśmy wykluczyć ze względu na zbyt dużą liczbę węglowodanów. Zaliczyć do nich możemy:



  • zboża rafinowane, jak ryż, jęczmień, żyto, pszenicę, płatki śniadaniowe, musli, makarony, bułki i chleb;

  • cukier i co za tym idzie słodycze, soki słodzone, słodkie napoje gazowane, ciasta, lody itp.;

  • żywność wysoko przetworzoną;

  • warzywa bogate w skrobię (ziemniaki);

  • owoce świeże i suszone bogate w węglowodany.


Trzeba nieco przestawić cały system żywienia i z pewnością początki nie będą łatwe. Dopóki nie nauczymy się przygotowywać posiłków z diety low carb, możemy spróbować z cateringiem dietetycznym dostarczanym pod same drzwi. Zaletą jest fakt, że nie musimy się martwić, czy posiłek jest dobrze zbilansowany, dietę otrzymujemy gotową i smaczną. Decyzja w naszych rękach, niemniej warto skonsultować ją z dietetykiem. Dzięki diecie niskowęglowodanowej pozbyć się można zbędnych kilogramów, poprawić wygląd skóry i liczyć na lepsze samopoczucie. Poprawie ulega też stan układu nerwowego i układu krążenia.

Najnowsze wpisy

Szukaj po tagach

aktywność fizyczna
apetyt
białko
błonnik
catering dietetyczny
ciekawostki dietetyczne
cukier
detoks