Co można pić podczas diety?

Decydując się na odchudzanie, w naszej głowie pojawia się wiele pytań, dotyczące tego co można, a czego nie można pić i spożywać. Z ogromnym zapałem robimy wszystko by zrzucić dodatkowe kilogramy, zaczynamy trenować, zmieniamy swoje nawyki żywieniowe, eliminujemy ze swojego jadłospisu produkty, które są kaloryczne i tuczące.

Czy to wszystko? Oczywiście, że nie. Bardzo często poszukujemy również mikstur, które mają nam pomóc lub przyspieszyć naszą walkę z odchudzaniem. Musimy mieć świadomość tego, że to co wypijamy w ciągu dnia, ma znaczący wpływ nie tylko na masę naszego ciała, ale także na zdrowie. Jedne napoje zwiększają ryzyko pojawienia się chorób, a inne z kolei przyspieszają tyciu i pojawieniu się cukrzycy. To bardzo istotne co pijemy, dlatego zrezygnujmy z alkoholu, energetyków i słodkich, gazowanych napojów oraz soków.

Co można pić podczas diety?

Kuracja odchudzająca to zarówno kontrola tego co jemy, jak i tego co pijemy. Niektóre napoje mogą bowiem zawierać w sobie dużo cukru i dodatkowych kalorii, które bardzo często są pomijane. Nie ma jednak wątpliwości co do tego, że musimy pić 1,5 -2 l płynów dziennie.

Które napoje są zalecane podczas diety, a których należy unikać? W pierwszej kolejności zaczniemy od wody, która jest niezbędna do życia i to właśnie jej należy pić jak najwięcej. Nie mamy tutaj żadnych ograniczeń. Woda znajduje się w składzie wszystkich tkanek i komórek organizmu. Ułatwia zarówno transport jak i trawienie składników odżywczych. Dzięki wodzie, nasz organizm jest w stanie utrzymać odpowiednią ciepłotę ciała i może usuwać szkodliwe produkty przemiany materii. Podczas diety odchudzający, na ten aspekt zwracamy szczególną uwagę, ponieważ woda wspomaga oczyszczanie naszego organizmu. Do picia starajmy się wybierać wodę najlepszej jakości. Bardzo dobrym wyborem będzie woda źródlana lub mineralna. Postawmy także na wodę niegazowaną lub niskosodową. Dlaczego? Woda gazowana wzmaga apetyt i może przyczynić się do wystąpienia wzdęć, a tego chcielibyśmy przecież uniknąć. Zdecydowanie na bok powinniśmy odrzucić wszelkiego rodzaju wody smakowe, zawierające w swoim składzie nie tylko cukier, ale także sztuczne aromaty, barwniki i konserwanty.

Czy na diecie mogę pić soki i napoje?

Jeśli nasz sok będzie dobrej jakości, bez cukru i zostanie wyciśnięty prosto z owoców, to możemy pozwolić sobie na niego w obrębie dziennej dawki kalorii. Dzięki naturalnym sokom, dostarczymy sobie wielu witamin zawartych w owocach. Oprócz nich, soki zawierają cząsteczki włókna pokarmowego, błonnik oraz przeciwutleniacze. Unikajmy jednak soków ze sklepowych półek, które są przepełnione słodzikami czy też cukrami. Podczas diety, zdecydujmy się na picie soków z czarnej porzeczki, cytrusów lub aronii. Dostarczymy organizmowi spore dawki witaminy C i ułatwimy przyswajanie żelaza z posiłków. Do swojego jadłospisu warto również wprowadzić soki z warzyw. Posiadają one znacznie mniej kalorii od soków owocowych.

Kawa i herbata a dieta odchudzająca

Będąc na diecie, powinniśmy pomyśleć o ograniczeniu ilości spożywanej kawy, ponieważ w nadmiarze przyczynia się do wypłukiwaniu wapnia i magnezu z organizmu. Kawa w dużych ilościach może dodatkowo przyczynić do odwodnienia organizmu, do zmęczenia, nadpobudliwości a także do osłabienia koncentracji. Jeśli będziemy pić do 2 filiżanek kawy dziennie, a więc w umiarkowanych ilościach, to kofeina będzie na nas działać pobudzająco, przyspieszając tym samym metabolizm. Jeśli chodzi o herbaty, poleca się picie herbat ziołowych i owocowych.
Pamiętajmy, że przebywając na diecie odchudzającej, powinniśmy wyeliminować ze swojego jadłospisu napoje alkoholowe, ponieważ są one bardzo wysokoenergetyczne. Alkohol zawiera puste kalorie i jest szkodliwy dla naszego zdrowia.

Post w kategorii: Porady dietetyczne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *