Czy herbata wspomaga odchudzanie?

Czy herbata wspomaga odchudzanie

Zastanawialiście się kiedyś nad piciem herbaty podczas odchudzania? Czy faktycznie herbata wspomaga utratę zbędnych kilogramów? Jaki rodzaj herbaty powinniśmy pić, aby jak najlepiej oddziaływała na nasz organizm? Okazuje się, że herbata wspomaga odchudzanie, co zostało udowodnione w licznych badaniach. Picie herbaty nie tylko pozwala oszukać głód, ale także wspomaga metabolizm i spalanie nadprogramowego tłuszczu, zwłaszcza tego, który jest zlokalizowany na biodrach czy też brzuchu. Oprócz swoich właściwości odchudzających, herbata dodaje również energii podczas codziennych aktywności fizycznych. Pijąc herbatę podczas odchudzania, trzeba mieć świadomość tego, że sklepowe półki uginają się pod różnorodnymi pudełkami z naparami, które obiecują spadek wagi i bardzo szybkie efekty. Zamiast gotowych mieszanek, warto sięgnąć po taką herbatę, która ma jak najmniej przetworzoną formę.

Jakie są zalety herbaty na odchudzanie?

Drugim, najczęściej spożywanym napojem na świecie jest herbata – znajdująca się zaraz po wodzie. Herbata zawiera w sobie mieszankę rozmaitych składników i olejków eterycznych, które działają odprężająco i uspokajająco. Dzięki temu, w skuteczny sposób zmniejszają stres i niepokój. Osoby, które zaczynają odchudzanie, bardzo często wprowadzają do swojego jadłospisu picie herbaty. Powinniśmy jednak wiedzieć, jaki rodzaj herbaty pić i w którym momencie naszego dnia. Herbaty mają różnorodne właściwości, więc aby zaczęły prawidłowo działać, muszą być także odpowiednio przyrządzone. Jeśli będziemy spożywać herbatę po posiłku, ułatwimy trawienie, a w rezultacie przyspieszymy przemianę materii. Herbata spożyta po obiedzie lub kolacji da nam najlepsze efekty. Zalecane jest także picie herbaty przed snem.

Herbaty na odchudzanie

  • Zielona herbata – z całą pewnością ten rodzaj herbaty wspomaga odchudzanie. Zielona herbata zapobiega odkładaniu się tkanki tłuszczowej i sprzyja stabilizacji masy ciała po zakończeniu odchudzania. Zielona herbata zawiera w sobie katechiny, które redukują tkankę nawet o 50% i które hamują wzrost oraz namnażanie się tkanki tłuszczowej. Kiedy warto sięgać po zieloną herbatę? Pijmy ją przed każdym treningiem fizycznym. Napar z zielonej herbaty, oprócz pobudzania działania enzymów trawiennych i przyspieszania metabolizmu, wspomaga również intensywność termogenezy, co jest niewątpliwie kluczem do efektywnego odchudzania. Zielona herbata cechuje się także innymi właściwościami. Regularne picie zielonej herbaty zapobiega rozwojowi nowotworów, chorób układu krążenia i chorób neurodegeneracyjnych.
  • Czerwona herbata – wykazuje odmienne właściwości w porównaniu do herbaty zielonej. Czerwona herbata wspomaga walkę z otyłością, ponieważ przyspiesza procesy metaboliczne oraz ułatwia trawienie pokarmów. Ten rodzaj herbaty warto pić po ciężkostrawnych posiłkach, które są obfite w tłuszcze i które zawierają produkty wzdymające. Regularne picie czerwonej herbaty podczas odchudzania, zapobiega również efektowi jo-jo. Do charakterystycznych cech czerwonej herbaty musimy zaliczyć również właściwości moczopędne, dzięki którym zapobiegniemy obrzękom i obniżymy ciśnienie krwi i właściwości antyoksydacyjne. Czerwona herbata poprawi odporność naszego organizmu i wspomoże oczyszczanie z toksyn.
  • Czarna herbata – picie czarnej herbaty ma korzystny wpływ na procesy metaboliczne i sprzyja utracie nadprogramowych kilogramów. To wszystko dzieje się dzięki zawartym w herbacie polifenolom, które nie są absorbowane w wątrobie, przez co są w stanie dotrzeć do jelit. Polifenole korzystnie stymulują ich florę bakteryjną, co w konsekwencji wpływa na procesy metaboliczne i na odchudzanie.
  • Herbata Oolong – to lekki, kwiatowy napar, który cechuje się dużą zawartością katechin. Wspomagają one proces odchudzania poprzez zwiększenie zdolności organizmu do metabolizowania tłuszczów. Pijąc herbatę oolong, należy pamiętać o wyłączeniu ze swoich wieczornych posiłków węglowodanów – co zdecydowanie wspomoże działanie tego rodzaju herbaty.

Post w kategorii: Porady dietetyczne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *