Czy makaron tuczy?

czy makaron tuczy.

Ile razy zastanawialiśmy się nad wprowadzeniem do diety makaronu? Jedni są zdania, że podczas redukcji masy ciała powinniśmy go unikać, ponieważ nie będzie on służyć naszej sylwetce. Inni natomiast przekonują, że od makaronu nie tylko nie utyjemy, ale także pomoże on nam stracić na wadze. Jak się do tego odnieść? To prawda, że makaron zyskał miano produktu tuczącego. Stało się tak pewnie przez to, że był kojarzony z innymi oczyszczonymi produktami, takimi jak pszenne pieczywo i cukier. Dodatkowo warto przypomnieć, iż makaron jest źródłem węglowodanów, a jak wiadomo – w ostatnich latach zostały one obarczone winą nadprogramowych kilogramów.

Zastanawiając się nad wprowadzeniem makaronu do swojego jadłospisu, powinniśmy mieć świadomość tego, że zazwyczaj ten produkt był wzbogacany niezdrowymi sosami, dużą ilością rozmaitych serów i dodatkowo polany oliwą lub innymi tłuszczami. Problemem okazuje się bowiem ilość zjadanego makaronu i dodatki jakie mu towarzyszą na talerzu.
Warto jednak wiedzieć, że makaron sam w sobie nie jest produktem tuczącym. Charakteryzuje się on dodatkowo niskim indeksem glikemicznym.

Jak często powinniśmy jeść makaron?

Jeśli będziemy spożywać makaron do trzech razy w tygodniu, to możemy być spokojni o naszą wagę ciała. Ponadto, jedzenie makaronu w takiej ilości nie tylko nie spowoduje otyłości, a wręcz przyczyni się do utraty tkanki tłuszczowej.

W jakiej ilości powinniśmy spożywać makaron?

Odpowiednia porcja określana jest na pół kubka ugotowanego makaronu. Dużo, czy mało?
Jeśli uwielbiamy makaron, a odrzucaliśmy go podczas diety – pół kubka tego produktu wydaje się znakomitym rozwiązaniem, które nie tylko zaspokoi nasz apetyt, ale także w połączeniu z odpowiednimi dodatkami zaspokoi nasz głód i stanie się częścią naszej zdrowej diety.

Jak powinniśmy przygotowywać makaron?

Makaron to przede wszystkim źródło węglowodanów. Spożywanie makaronu związane jest z pewnym utrudnieniem związanym z przekształceniem go w glukozę. W jaki sposób możemy utrudnić naszemu organizmowi trawienie makaronu? Powinniśmy zacząć od odpowiedniego gotowania. Makaron, im dłużej jest gotowany tym łatwiej jest on strawny. Rozwiązaniem tej kwestii jest ugotowanie makaronu al dente. Pamiętajmy również o dodaniu oliwy do gotującego się makaronu i o schłodzeniu ugotowanego produktu.

Czy makaron jest odpowiednim produktem spożywczym podczas pozbywania się nadprogramowych kilogramów?

Makaron wbrew powszechnej opinii może znaleźć swoje miejsce w diecie, nawet takiej, która jest ukierunkowana na redukcję tkanki tłuszczowej. Stosując się do powyższych zasad, jedzenie makaronu nie tylko zaspokoi nasz apetyt ale także będzie mieć pozytywne efekty dla naszego zdrowia. Pamiętajmy jednak o umiarze, który powinien być zachowany we wszystkich produktach spożywczych.

Post w kategorii: Porady dietetyczne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *