Czy rygorystyczna dieta ma sens?

Czy rygorystyczna dieta ma sens?

Szybkie odchudzanie jest związane z zastosowaniem bardzo radykalnych kroków. Istnieje wiele diet, które pozwalają uzyskać pożądaną sylwetkę w naprawdę krótkim czasie. Jednak, czy jest to możliwe, by szybkie odchudzanie było jednocześnie skuteczne, a efekt tego procesu był długotrwały? Rygorystyczne diety związane są także z narzuceniem sobie odpowiedniej dyscypliny i byciem zdeterminowanym. Szybkie odchudzanie jest mimo wszystko trudnym procesem, który nieustannie testuje naszą silną wolę.

Czy rygorystyczna dieta ma sens?

Każda dieta, podczas której dochodzi do bardzo dużego spadku masy ciała w krótkim czasie, może doprowadzić do problemów zdrowotnych. Czy jest więc sens poświęcać własne zdrowie dla szybkiego pozbycia się nadprogramowych kilogramów, które przeważnie i tak powrócą w postaci efektu jo-jo? Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest wybór zbilansowanej i pełnowartościowej diety, która pozwoli nam schudnąć w zdrowy sposób. To prawda, że na wymarzony efekt będziemy musieli poczekać znacznie dłużej, ale ciężka praca odpłaci nam się tym co najlepsze. Jeśli chcemy schudnąć, warto wybrać się do dietetyka, który pomoże nam wybrać dietę, dzięki której osiągniemy upragniony cel. Wprowadzenie aktywności fizycznej oraz odpowiednie nawadnianie organizmu to kolejne, niezwykle ważne etapy, które przybliżą nas do osiągnięcia upragnionej sylwetki.

Decydując się na dietę odchudzającą, ważne jest, by coś z niej wynieść. Nauczymy się zdrowego odżywiania, zmienimy swoje stare nawyki żywieniowe i zaczniemy dbać o jakość produktów, które trafiają na nasze talerze. Zadaniem diety jest ukazanie zasad zdrowego odżywiania. Można wyrzec się cukru, wysoko przetworzonej żywności, tuczących przekąsek itp. Można też od czasu do czasu pozwolić sobie na coś niedozwolonego. Najistotniejsze w tym wszystkim jest to, by znać umiar i nabyć umiejętność mówienia sobie stop. Musimy mieć świadomość tego, że nasze zdrowie jest najważniejsze, więc aby zacząć o nie odpowiednio dbać, musimy zmienić swój jadłospis na stałe. Decydując się na szybszą drogę w osiągnięciu upragnionej wagi, musimy wiedzieć, że nie obędzie się bez niepożądanych efektów, które będą miały dosadny wpływ na nasz organizm.

Jakie są skutki stosowania rygorystycznej diety?

Jednym ze skutków rygorystycznej diety jest niedobór witamin i minerałów. Wskazane jest więc przyjmowanie suplementów diety, które pomogą w uzupełnieniu wszelkich niedoborów. Po zakończeniu każdej rygorystycznej diety, trzeba liczyć się z tym, że organizm może dopaść efekt jo-jo. Metabolizm zwalnia w celu oszczędzenia energii. Po powrocie do regularnej diety, zaczyna odkładać tkankę tłuszczową z nawiązką.

Warto wiedzieć, że niektóre diety wysokobiałkowe mogą przyczynić się do uszkodzenia i osłabienia funkcji nerek. Nie wszystkie diety będą zdrowe i bezpieczne dla naszego organizmu. Jeśli zamierzamy rozpocząć jakąkolwiek dietę, warto skonsultować się z lekarzem lub dietetykiem. Wybierając konkretny rodzaj diety, nigdy nie kierujmy się panującą modą. Niektóre diety, które są między innymi ubogie w poszczególne składniki odżywcze, czyli mocno ograniczające podaż kaloryczną oraz monodiety, mogą być bardzo wyniszczające dla organizmu. Rygorystyczne diety niosą ryzyko zaburzeń odżywiania, a także mogą powodować wzrost apetytu, przyczyniając się tym samym do szybkiego powrotu dawnej wagi.

Na czym polega szybkie odchudzanie?

Na czym polega szybkie odchudzanie

Szybkie odchudzanie pomaga przede wszystkim pozbyć się nadprogramowych kilogramów w bardzo krótkim czasie. Niektóre diety gwarantują chudnięcie nawet o dwa rozmiary w ciągu dwóch tygodni. Chcąc szybko schudnąć, należy nastawić się na drastyczną zmianę diety, a także na rygorystyczne przestrzeganie jej zasad. Proces opierający się na szybkim schudnięciu, wspomagany jest także intensywnymi ćwiczeniami fizycznymi. Niestety, osoby decydujące się na rygorystyczne diety, bardzo często popadają w obsesję szybkiego schudnięcia, czego skutkiem jest zbytnie przeciążenie organizmu wyniszczającą dietą obciążającymi ciało treningami. To prosta droga do wycieńczenia organizmu.

Szybkie odchudzanie powinno być mimo wszystko oparte o deficyt kalorii. Komponując posiłki, produkty należy dobierać w taki sposób, by dzienne spożycie kalorii było niższe dzienne zapotrzebowanie na kalorie. To podstawa odchudzania. Bądźmy jednak ostrożni podczas odchudzania na własną rękę. Najlepszym krokiem jaki możemy zrobić to skonsultowanie się z dietetykiem, który w profesjonalny sposób, skomponuje cały jadłospis. Dzięki temu, będzie on zawierał odpowiednią liczbę kalorii, a także optymalną ilość składników odżywczych. Dietetyk zadba o nasze bezpieczeństwo oraz o to, by po zakończeniu diety nie doszło do tzw. efektu jo-jo.

Przykłady rygorystycznych diet

Osoby zmagające się z dodatkowymi kilogramami, mają przeważnie za sobą nie jedną walkę z odchudzaniem. Nic w tym dziwnego, że frustracja i kolejna próba zrzucenia nadprogramowych kilogramów zniechęcają nasz do jakichkolwiek zmian, a jedyne wyjście jakie dostrzegamy to zastosowanie rygorystycznej diety. Niestety, decydując się na zastosowanie rygorystycznej diety, musimy być świadomi skutków jakie za sobą przyniesie. Przykładami diet, które powodują zrzucenie wielu kilogramów w bardzo krótkim czasie są np.:

  • dieta kopenhaska – stosując ten rodzaj diety możemy schudnąć aż 15 kg w 14 dni. Dieta kopenhaska opiera się na wykluczeniu z jadłospisu pieczywa, makaronów i słodyczy. Jej podstawą jest przede wszystkim spożywanie chudego i drobiowego mięsa. Przy zastosowaniu tej diety istotny jest czas spożywania posiłków. Śniadanie powinno być zjedzone maksymalnie do godziny 8 rano, obiad powinien być spożyty o godzinie 14:00, a kolacja najpóźniej o 18:00.|
  • dieta norweska – stosując tę dietę można schudnąć 14 kg w 14 dni. Jej założenia wymagają samodyscypliny w dążeniu do celu. Ważne, by nie przedłużać czasu stosowania diety i rzeczywiście skupić się na 14 dniach. Dieta norweska opiera się na codziennym spożywaniu bogatych w białko jaj, a także grejpfrutów, które regulują stężenie glukozy we krwi. Do jadłospisu należy dodać surówki z warzyw takich jak np. pomidory, marchew, ogórki, czy seler naciowy oraz zamienić białe pieczywo na razowe. W trakcie stosowania diety norweskiej należy pominąć kolację, zastąpić smażone potrawy gotowanym mięsem i rybami, a także spożywać duże ilości wody.
  • dieta 1000 kcal – oparta jest o spożywanie odpowiednio przygotowanych mieszanek. Najczęściej są to mieszanki półpłynne, czyli koktajle warzywne i owocowe. Najlepsze są tutaj zielone warzywa, które są nisko węglowodanowe i które zawierają niski wskaźnik IG. Dobrym rozwiązaniem przy tak znacznym zmniejszeniu liczby kalorii, jest spożywanie zup warzywnych, owsianek i kasz o niskiej zawartości węglowodanów. Decydując się na dietę opartą na przyjmowaniu 1000 kcal dziennie, w szybkim czasie pozbędziemy się kilku kilogramów. Pamiętajmy jednak o tym, że ten rodzaj diety jest o tyle niebezpieczny, że długotrwałe stosowanie może doprowadzić do niedożywienia organizmu.

Każdy z nas stosując rygorystyczne diety, robi to na własną odpowiedzialność. Zastanówmy się nad tym, czy poświęcanie swojego zdrowia dla szybkiego spadku masy ciała ma sens. Lepiej wybrać dłuższą i trudniejszą drogę, by zachować zdrowie, utrzymać osiągnięte efekty i zyskać wymarzoną sylwetkę. Dobrym rozwiązaniem jest catering dietetyczny, który dostosowany do naszych zapotrzebowań potrafi być bardzo skuteczny.

Post w kategorii: Porady dietetyczne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *