Czym jest dieta Low Carb?

Dieta Low Carb, inaczej nazywana dietą niskowęglowodanową, to popularny system żywienia, w którym ogranicza się produkty węglowodanowe. Ten system odżywiania ma wiele korzyści zdrowotnych i sprzyja dobremu samopoczuciu. Jest szczególnie przydatny w profilaktyce chorób cywilizacyjnych.

Na czym polega dieta niskowęglowodanowa (Low Carb)?

Zgodnie z klasyfikacją Amerykańskiego Towarzystwa Diabetologicznego, na diecie niskowęglowodanowej przyjmujemy maksymalnie 130 gramów węglowodanów dziennie. Węglowodany mogą nam kojarzyć się ze źródłem energii i jest to skojarzenie słuszne. Jednak odpowiednio skomponowana dieta Low Carb pozwala nam czerpać energię również z tłuszczów. Długofalowym celem diety jest zwiększenie wydzielania glukagonu, a więc hormonu antagonistycznego do insuliny. Glukagon stymuluje proces pozyskiwania energii ze związków niecukrowych oraz przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej.

Jakie produkty znajdują się na tej diecie niskowęglowodanowej?

Klienci korzystający z naszej oferty otrzymują 5 urozmaiconych posiłków bogatych w jaja, ryby, wysokiej jakości mięso, naturalny nabiał, tłuszcze roślinne, orzechy i pestki, a także świeże warzywa. Aktualny jadłospis można sprawdzić w zakładce MENU. Ograniczenie węglowodanów pomaga na stworzenie posiłków o wysokiej objętości, nawet jeśli jesteśmy na diecie redukcyjnej. Warto od razu zdecydować się na kilka tygodni diety niskowęglowodanowej, ponieważ organizm potrzebuje czasu na przyzwyczajenie się do nowego sposobu odżywiania i czerpania energii również z kwasów tłuszczowych.

Jakie zalety ma dieta Low Carb?

Ograniczenie spożycia węglowodanów ma wiele zalet:

  • pozwala na realizację celów sylwetkowych oraz szybką redukcję masy ciała bez restrykcji
  • likwiduje problem skoków insuliny i związanych z tym spadków energii
  • zmniejsza ryzyko cukrzycy, chorób układu krążenia i nowotworów
  • ogranicza stres i pomaga uregulować poziom kortyzolu
  • zapewnia sytość, nawet podczas redukcji
  • obniża poziom tzw. złego cholesterolu i obniża poziom trójglicerydów
  • jest łatwa w utrzymaniu
  • przyspiesza metabolizm
  • wpływa pozytywnie na stan cery
  • uzupełnia niedobory witamin i minerałów

Dieta niskowęglowodanowa pod pewnymi względami przypomina dietę ketogeniczną, choć w przypadku tej drugiej spożycie węglowodanów jest o wiele mniejsze. W przypadku Low Carb, węglowodany nadal są obecne w stałym jadłospisie, ale ich ilość jest ściśle określona, a większość energii czerpana jest z tłuszczów.

Post w kategorii: Bez kategorii

1 comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *