Dieta i praca. Jak pogodzić dietę z pracą?

Jak pogodzić dietę z pracą?

Zdecydowaliście zmienić swoje nawyki żywieniowe na te zdrowsze. Czy wzięliście pod uwagę to, co zrobić, aby zdrowe odżywianie szło w parze z pracą zawodową, która niestety przeważnie zmusza nas do nieregularnych posiłków? Każda dieta opiera się na prawidłowym bilansie energetycznym i oczywiście na regularnym spożywaniu posiłków. Dla bardzo wielu osób wydaje się to trudne do pogodzenia. Tak naprawdę, wszystko uzależnione jest od naszego zorganizowania i przede wszystkim od chęci. Musimy mieś świadomość, że nie znajdziemy tutaj drogi na skróty, a kluczem do sukcesu jest pozytywne nastawienie i chęć wytrwania w swoim postanowieniu.

Dieta a praca

Według zasad zdrowego żywienia, powinniśmy spożywać 5 posiłków dziennie w odstępach czasowych co 3-4 godziny. Nieregularne posiłki przyczynią się do tego, że nasz układ pokarmowy przestanie pracować tak, jak powinien, a my po pewnym czasie po prostu nie zmieścimy się w swoje ulubione spodnie. W pierwszej kolejności, musimy wpoić sobie zasadę mówiącą o tym, że aby schudnąć – musimy jeść mniej, ale częściej. Częstsze spożywanie posiłków jest o wiele bardziej korzystne dla utrzymania prawidłowej masy ciała i dla zrzuceniu kilku zbędnych kilogramów, niż głodzenie się i zjadanie w sposób rzadki, małych porcji posiłków. Nawet jeśli nasza praca nie pozwala na regularne przerwy, powinniśmy spożywać 5 posiłków dziennie.

Od czego zacząć pogodzenie pracy z zdrową dietą?

Przede wszystkim od śniadania. Porządny posiłek z samego rana, doda nam energii na cały dzień, dlatego absolutnie nie powinniśmy wychodzić bez niego z domu. Najlepiej, aby śniadanie składało się z produktów bogatych w węglowodany złożone, a także z porcji białka. Dzięki warzywom wzbogacającym nasze śniadanie, dostarczymy do naszego organizmu odpowiednią ilość błonnika.
Drugie śniadanie nie powinno być zbyt duże. Tutaj najlepszym wyborem będzie mleczny produkt, który jest bogaty w białko, wapń i żywe kultury bakterii. Znakomitym rozwiązaniem będzie kubek kefiru, jogurtu lub maślanki. Pamiętajcie, że nawet przy bardzo intensywnej pracy, możecie go bez problemu wypić.

Szczególnie ważnym krokiem, jest zawarcie w naszym dziennym jadłospisie jednego ciepłego posiłku. Zagwarantuje on prawidłowe funkcjonowanie naszego przewodu pokarmowego. Co powiecie na wcześniej przygotowaną sałatkę lub inne danie, które możemy odgrzać w mikrofalówce? Jeśli nie uda Ci się zjeść ciepłego obiadu – postaw na ciepłą kolację.

Kolejnym posiłkiem jest podwieczorek. Może nim być po prostu owoc. Warto sięgać po sezonowe owoce, które dostarczą nam niezbędnych składników. Spożycie tych czterech posiłków, spowoduje, że z łatwością ograniczymy wielkość kolacji. Zjadanie zbyt dużych ilości w godzinach wieczornych będzie miało negatywne skutki dla naszej figury. Jeśli późno kładziesz się spać, zjedz coś na 3 godziny przed snem.

Pomysły na pogodzenie diety z pracą

W bardzo wielu sklepach znajdziemy ofertę zdrowej żywności. Czy tak naprawdę wiemy jak jest skomponowany posiłek, który zamierzamy kupić przed pracą? Niestety nie. Najlepszym rozwiązaniem pogodzenia swojej pracy z dietą jest wcześniejsze przygotowywanie posiłków, które możemy wszędzie ze sobą zabrać. Jeśli należycie do grona osób, które mają nie lada wyzwanie z wyrobieniem się na czas z samego rana, najlepiej przygotować posiłki przed pójściem spać. W bardzo krótkim okresie możemy przygotować pyszne kanapki z razowego pieczywa, sałatkę z tuńczykiem czy też jogurt naturalny wzbogacony o świeże owoce.

Przygotowywanie własnych posiłków jest dużą oszczędnością. Nieraz, płacąc za jeden gotowy posiłek, bylibyśmy w stanie stworzyć we własnym domu za taką cenę np. dwa pożywne i zdrowe lunchboxy. Wcześniejsze przygotowywanie posiłków wymaga poświęcenia swojego czasu, ale chyba każdy będzie zdania, że jest to warte dla pogodzenia pracy z dietą. Jeśli nauczymy się systematyczności, połowa sukcesu będzie już na nami.

W przypadku, gdy naprawdę nie jesteśmy w stanie wygospodarować nieco czasu na wcześniejsze przygotowanie posiłków lub po prostu nie posiadamy zdolności kulinarnych, znakomitym rozwiązaniem będzie skorzystanie z usług kateringu dietetycznego. Będziemy mieć pewność, że cały jadłospis został przygotowany specjalnie dla nas, z uwzględnieniem wszelkich szczegółów dotyczących np. wieku, płci, aktywności fizycznej, aspektów zdrowotnych, preferencji żywnościowych oraz celu jaki zamierzamy osiągnąć – zrzucenie nadprogramowych kilogramów, utrzymanie stałej wagi, wzrost masy ciała itp. Rozmowa z dietetykiem pomoże w wyborze odpowiedniego menu diety. Dzięki takiej opcji, nie będziemy musieli się martwić przygotowywaniem posiłków, ponieważ otrzymamy je we wcześniej ustalonej godzinie.

Post w kategorii: Porady dietetyczne

1 comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *