Dlaczego regularne jedzenie jest aż tak ważne?

Dlaczego regularne jedzenie jest aż tak ważne

Nikogo nie trzeba przekonywać do tego, że odpowiednio zbilansowana dieta jest ważna. Trzeba się jednak liczyć z tym, że mało osób zdaje sobie sprawę z tego, że tak samo istotne jest regularne spożywanie posiłków. Bardzo dużo zdrowotnych korzyści przynosi wyrobienie sobie nawyku w postaci jedzenia o takich samych porach. Dodatkowym plusem jest również wpływ na znacznie bardziej efektywną organizację czasu.

Dlaczego powinniśmy jeść o regularnych porach?

Na wstępie należy zaznaczyć, że jedzenie w regularnych odstępach czasowych zapewnia lepsze funkcjonowanie żołądka. Powinny się do tego zastosować osoby, które mają problemy między innymi z układem pokarmowym. Dlaczego? Jeśli jemy zbyt dużo naraz lub zbyt często, to nasze żołądki po prostu nie mają czasu na prawidłowe trawienie. Najgorsze jest podjadanie tuż przed snem, ponieważ w nocy nasz metabolizm ulega spowolnieniu, a żołądek nie jest w stanie sam sobie poradzić z przetrawieniem wszystkiego co do niego trafiło. Konsekwencją tego jest przeważnie ból brzucha, złe samopoczucie i obniżony nastrój. Regularne jedzenie o stałych porach wyeliminuje te przykre skutki.

Regularność spożywania posiłków przyczynia się do tego, że nasza aktywność metaboliczna wzrasta dzięki energii jaka jest dostarczana przez tłuszcze i glukozę. Dodatkową korzyścią regularnego jedzenia jest to, że organizm nie odkłada tłuszczu na później, ponieważ wie, że momenty głodu nie nastąpią. Dlatego też nie potrzebuje kumulowania zapasów energii na czarną godzinę. Spożywane przez nas jedzenie jest paliwem dla naszego ciała. Jeśli zaburzymy ilość i czas spożywanych posiłków, czyli będziemy np. jedli za mało lub za dużo, to znacznie obniży się wydajność naszego organizmu. Regularność w spożywanych posiłkach zagwarantuje nam utrzymanie energii na najbardziej optymalnym poziomie. Nasze ciało i umysł lubi rutynę. Zapewniając ją, organizm dostosuje się do wszelkich wyzwań jakie są przez nas stawiane.

Regularne posiłki to podstawa zdrowego żywienia

Jeśli pragniemy cieszyć się smukłą sylwetką i zdrowiem, powinniśmy zwracać uwagę nie tylko na to co jemy, ale także jak często to robimy. Wiele osób twierdzi, że im rzadziej będziemy jeść, tym szybciej osiągniemy zaplanowany cel odchudzania. To bardzo niebezpieczna pułapka. Jeśli ograniczymy częstotliwość spożywanych posiłków to nasz osiągnięty efekt będzie krótkotrwały i przyniesie nam rozmaite skutki w postaci efektu jo-jo, spowolnienia metabolizmu, zmęczenia, obniżonego samopoczucia itp. Zapamiętajmy jedno – podstawą całego dnia jest śniadanie. Jeśli pominiemy śniadanie, nasz organizm będzie starać się odrobić straty w ciągu reszty dnia.

Jak sprawa się ma do kolacji? Bardzo często słyszymy o tym, żeby pominąć kolację. Nie powinniśmy tego robić. Powinniśmy natomiast zadbać o to, by była ona lekkostrawna. Ciężki posiłek może negatywnie wpłynąć na jakość naszego snu. Kolację należy zjeść najpóźniej dwie godziny przed snem. Nie musimy trzymać się zasady, że ostatnie danie powinno zostać spożyte przed godziną 18:00. Siedząc do późna, stajemy się jeszcze bardziej głodni i łatwiej poddajemy się rozmaitym przekąskom, które są kaloryczne i niezdrowe. Postawmy na regularność, a naprawdę dobrze na tym wyjdziemy. O regularne spożywanie posiłków w szczególności powinny zadbać osoby borykające się z niedowagą i nadwagą, dzieci, kobiety w ciąży i kobiety karmiące, a także diabetycy, osoby zażywające leki i osoby zmagające się z problemami ze strony układu pokarmowego.

Post w kategorii: Porady dietetyczne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *