Ile kilogramów można schudnąć w ciągu miesiąca?

Ile kilogramów można schudnąć w ciągu miesiąca

Decydujesz się na odchudzanie? Zastanawiasz się jak dużo kilogramów jesteś w stanie stracić w ciągu jednego miesiąca?

Redukcja masy ciała z całą pewnością nie należy do najprzyjemniejszego okresu. Postanawiasz przejść na dietę, która jest dopracowana w najdrobniejszym szczególe, liczysz każdą kalorię, wprowadzasz w swoje życie mordercze treningi i masz nadzieję, że rezultaty przyjdą naprawdę szybko.

Każdy, kto zaczyna walkę z nadprogramowymi kilogramami chciałby, aby efekty przyszły w jak najkrótszym czasie i żeby nie trzeba było w końcu odmawiać sobie kolejnych przyjemności. Zastanawialiście się, ile kilogramów tak naprawę można schudnąć, aby efekt był trwały i nieszkodliwy dla zdrowia?

Gdy zaczynamy się odchudzać, swoją uwagę powinniśmy zwrócić na tempo utraty masy ciała. Jest to szczególnie istotne, ponieważ zastosowana dieta nie może być zbyt restrykcyjna. W innym przypadku doprowadzimy do efektu jojo, czego konsekwencją mogą być dodatkowe kilogramy.

Ile kilogramów można schudnąć w ciągu miesiąca?

Według zaleceń dietetyków i lekarzy, najlepiej jest chudnąć od 0,5 do 1 kg na tydzień, a więc 2 – 4 kg w ciągu miesiąca. Takie tempo diety sprawia, że dieta jest skuteczna i nie zagraża naszemu zdrowiu. Dla jednych może się wydawać dużo, dla innych nie – mimo wszystko ta opcja jest najbezpieczniejsza. Jeśli od samego początku będziemy katować się dietą i treningami, a nasze kilogramy będą znikać w zastraszającym tempie, to może dojść do przedwczesnego zahamowania efektów. Ze względu na to, że nasz układ metaboliczny ulegnie załamaniu, zamiast progresu, będziemy stali w miejscu i podupadniemy na motywacji.

Pomimo iż, szybkie odchudzanie jest jak najbardziej możliwe, okazuje się być również nieodpowiedzialne i niebezpieczne. Pod kątem naszego zdrowia oraz estetyki ciała, dobra redukcja powinna zatrzymać się na etapie 1 kg na tydzień. Dzięki ciągłym postępom, będziemy cały czas zmotywowani i cierpliwi w utracie naszych kilogramów. Mądre odchudzanie, zagwarantuje nam wspaniałe i trwałe efekty bez efektu jojo, czy też uszczerbków na zdrowiu.

Co dzieje się w przypadku osób, które ważą znacznie więcej niż powinny?
Chyba wszystkim jest to znane, że im większą masę ciała mamy, tym szybciej zaczynamy chudnąć. Osoby zmagające się z dużą nawagą, są w stanie zrzucić nawet od 5 do 10 kg w ciągu jednego miesiąca. Jest to powiązane chociażby ze znaczną ilością wody, która zalega w ich organizmie. W przypadku osób ważących ok 60 kilogramów – redukcja masy ciała jest mniej spektakularna, ale nie oznacza tego, że jest nieefektywna. Po rozpoczęciu odpowiedniej diety i regularnych treningów, z organizmu pozbywamy się w pierwszej kolejności nagromadzonej wody, treści z jelit, glikogenu a dopiero na samym końcu tłuszczu. Po pewnym okresie odchudzania, spadek masy ciała zaczyna spowalniać. Jeśli jednak nadal będziemy się prawidłowo odżywiać i aktywnie spędzać czas wolny, to odchudzanie będzie postępować w sposób niezaburzony.

O tym powinniśmy pamiętać!
Podczas redukcji tkanki tłuszczowej, dochodzi nieraz do zjawiska, w którym nie tylko spalamy tłuszcz ale także budujemy masę mięśniową. Co to oznacza? Oczywiście to, że nasza dieta i trening okazują się być idealnie dobrane do naszego organizmu. Jeśli wchodzimy na wagę i nie widzimy żadnych efektów redukcji, warto wykonać dodatkowe pomiary obwodów. Być może zamiast spadku wagi, ubyło nam kilka centymetrów 🙂 Zachęcamy także do fotografowania swojej sylwetki z przodu, z tyłu oraz z boku. Dzięki temu będziemy mogli dostrzec różnice, które pojawiły się w naszym ciele.

Gdy zdecydujemy się na walkę z nadprogramowymi kilogramami, pamiętajmy, że każdy organizm jest inny i odmiennie zareaguje na zastosowaną dietę odchudzającą. Nie zakładajmy, że każdy chudnie podobnie. Zdrowa dieta odchudzająca opiera się na ujemnym bilansie energetycznym, czyli na dostarczaniu mniejszej ilości energii niż tak naprawdę potrzebuje nasze ciało.
Na tempo odchudzania zdecydowanie wpływa płeć, wiek, stan zdrowia, aktywność fizyczna itp.
Nie zapomnijmy również o obliczeniu całodobowego zapotrzebowania energetycznego 🙂

Chcesz, aby efekt Twojej przemiany był stały, a nie jednorazowy? Postaw na nasz catering dietetyczny 🙂

Post w kategorii: Porady dietetyczne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *