Ile posiłków dziennie powinniśmy jeść?

Ile posiłków dziennie powinniśmy jeść?

Jeśli na poważnie podchodzisz do odchudzania i do zmiany swoich nawyków żywieniowych, musisz przede wszystkim poprawić swój metabolizm i spożywać mniej kalorii niż spalasz. Postawiony cel, możesz osiągnąć dzięki prawidłowo dobranej diecie i treningom. Niezwykle ważnym aspektem jest nie tylko to co jemy – również istotne okazuje się jak często to robimy. Zapamiętaj, że najważniejsze jest to, ile kalorii jesz i ile ich spalasz w ciągu dnia.

Ile posiłków dziennie powinniśmy jeść?

Jeśli jesteś aktywną osobą, małe i częste posiłki mogą być dla Ciebie bardzo praktycznym rozwiązaniem. W przypadku, gdy chcesz zrzucić kilka nadprogramowych kilogramów i liczysz każdą kalorię, mniejsza liczba posiłków znacznie ułatwi Ci kontrolowanie diety.

Oczywiście wg dietetyków, najkorzystniejsze jest rozłożenie ogólnej wartości energetycznej dziennego pożywienia na 5 posiłków. Aby to zrobić, zdecydowanie należy zmienić styl swojego życia. Małe i częste posiłki są kluczową zasadą odchudzania i zdrowego odżywiania. Przyspieszają proces utraty nadmiernych kilogramów, pomagają w lepszym kontrolowaniu głodu i utrzymują stały poziom glukozy we krwi.

Czy opinie na temat ilości spożywanych posiłków są jednoznaczne? Zdecydowanie nie są 🙂
Należy słuchać swojego organizmu i reagować na sygnały, które nam wysyła. Jeśli czujemy głód, zjedzmy zdrowy i wartościowy posiłek. Duża ilość posiłków – co najmniej 5-6, nie przyczynia się do szybszego spadku masy ciała, czy też do istotnych różnić w zmianie składu ciała w stosunku do diety, która jest złożona z małej liczby posiłków – maksymalnie 3 większe posiłki, o ile oczywiście zgadza się suma przyjmowanych kalorii. Uwierz, że da się schudnąć jedząc rzadziej, większe posiłki.
Najważniejszy element o którym powinniśmy pamiętać jest odpowiednia kaloryczność diety. Do pozytywnych stron mniejszych i częstszych posiłków należy zaliczyć możliwość kontrolowania swojego apetytu. Małe porcje wyrównują poziom insuliny i ograniczają uwalnianie hormonu głodu. Jak wygląda nasz apetyt przy 3 posiłkach? Wiedz, że jest sposób, by w zupełności najeść się nimi w ciągu całego dnia. Kluczem okazują się być dania bogate w białko. Jedząc trzy wysokobiałkowe posiłki, będziemy nasyceni i wieczorna chętka na małe co nieco stanowczo nas ominie.
5 posiłków dziennie przyspiesza nasz metabolizm w walce z dodatkowymi kilogramami. Jedząc 3 posiłki dziennie, proces przemiany materii może ulec spowolnieniu, co w konsekwencji związane jest z nadwyżką energii, która jest odkładana w organizmie w postaci tkanki tłuszczowej.

Wybór należy do Ciebie. Wybierając zarówno wariant 3 lub 5 posiłkowy pamiętaj o zachowaniu równych odstępów czasu pomiędzy daniami. Jeśli Twój dzień przepełniony jest wieloma obowiązkami, pracą itp. i nie masz czasu na przygotowywanie 5 posiłków na cały dzień – postaw na 3 zdrowe oraz pełnowartościowe posiłki lub zdecyduj się na catering dietetyczny Light Catering!

Mimo różnorodnych poglądów na temat ilości spożywanych dań – my murem stoimy za 5 mniejszymi i zdrowymi posiłkami dziennie. Zapoznaj się z naszą ofertą, a my zadbamy o Twój pełnowartościowy jadłospis na cały dzień. 🙂

Post w kategorii: Porady dietetyczne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *