Jak można schudnąć po ciąży?

Ciąża jest wyjątkowo szczególnym czasem w życiu każdej kobiety, która z niecierpliwością oczekuje przyjścia na świat swojego potomstwa. Wraz z ciążą przybywają nam dodatkowe kilogramy, których zrzucenie planujemy już po porodzie. Przecież każda mama pragnie pozbyć się ich jak najszybciej i wrócić do swojej dawnej formy i figury.

Niestety, odchudzanie nie zawsze jest łatwe. Okres po ciąży, w którym zamierzamy przejść na dietę odchudzającą, wymaga od nas przede wszystkim szczególnego podejścia i zachowania zdrowego rozsądku. To czas, w którym nasz organizm jest osłabiony ciążą, porodem a także połogiem. Jeśli zdecydujemy się na zbyt restrykcyjne diety, nasz organizm może wyjątkowo źle zareagować na zmiany. To samo dzieje się w przypadku kobiet karmiących piersią. Odchudzanie może nie tylko negatywnie wpłynąć na stan zdrowia dziecka, ale także może przyczynić się do powstania poważnych szkód w organizmie matki. Co możemy zrobić by odzyskać dawną wagę i zachować zdrowie?

Jak schudnąć po porodzie?

Ile tyjemy w trakcie ciąży?
To kwestia indywidualna. Niektóre kobiety przybierają na wadze zaledwie kilka dodatkowych kilogramów, inne natomiast muszą dźwigać kilkanaście dodatkowych. To ile przytyjemy, ma oczywiście związek z naszą wyjściową wagą, budową sylwetki, trybem prowadzonego życia, aktywnością fizyczną i sposobem odżywiania. Na ile pozwalamy sobie w tym pięknym czasie? Na pewno jest grupa kobiet, która za wszelką cenę unika fast foodowego jedzenia, rozmaitych przekąsek i słodyczy. Istnieje również taka grupa kobiet, która w okresie ciąży pozwala sobie na znacznie więcej niż dotychczas. Jeśli przed ciążą nie miałyśmy problemów z utrzymaniem prawidłowej masy ciała i prowadziłyśmy aktywny styl życia, to po ciąży będziemy w stanie znacznie łatwiej wrócić do poprzedniej wagi.

Co więc zrobić, by nasze dodatkowe kilogramy zniknęły w niepamięć? Zdecydowanie musimy porzucić myśl o jakichkolwiek głodówkach i restrykcyjnych dietach. Nasz osłabiony organizm, potrzebuje optymalnej ilości wszelkich składników odżywczych. Naszym celem, nie powinno być tylko i wyłącznie pozbycie się przybyłych kilogramów, ale także powrót do prawidłowego funkcjonowania. Potrzebujemy dużo energii i sił, by móc sprawować opiekę nad naszym dzieciątkiem i by zadbać o własne zdrowie, unikając tym samym anemii. Stosując restrykcyjne diety, powinniśmy wiedzieć, że możemy się narazić na utratę naturalnego pokarmu dla naszego dziecka. Mleko mamy jest przecież najlepszym pokarmem dla noworodków i niemowląt. Powinnyśmy więc karmić minimum do 6 miesiąca życia.

Czy warto więc narazić się na ryzyko jego utraty? Istnieją przecież inne sposoby, by móc pozbyć się nadprogramowych kilogramów i nie narazić się na utratę mleka. Warto tutaj zaznaczyć, że karmienie piersią, może dodatkowo wspomóc zrzucanie zbędnych kilogramów, ale dzieje się to tylko wtedy, gdy odżywiamy się zdrowo, a nasza dieta jest zbilansowana i pełnowartościowa.

Zasady odchudzania po ciąży

W pierwszej kolejności zaczniemy od regularnego spożywania posiłków. Jest to bardzo ważne, ponieważ pierwsze miesiące po porodzie są okresem, w którym nasz organizm ma zwiększone zapotrzebowanie na substancje odżywcze. Unikajmy więc przypadkowych produktów, które mogą pojawić się na naszym talerzu, jedzeniu w biegu, produktów przetworzonych czy przekąsek, którymi w szybki sposób ugasimy nasz apetyt. Kolejną ważna kwestią jest przypomnienie sobie Piramidy Zdrowego Żywienia. Dzięki niej, będziemy w stanie razem z lekarzem i dietetykiem ustalić idealną dietę dla naszego organizmu.

Szczególnie istotnym aspektem jest prawidłowe dopasowanie kaloryczności jadłospisu do indywidualnych potrzeb. Jeśli chcemy pozbyć się nadprogramowych kilogramów, warto zadbać o wypoczynek i odpowiednią ilość snu. Nasz organizm musi mieć czas by się zregenerować. Młode mamy najlepiej wiedzą, jak bardzo cenny jest sen, którego w dużej mierze będzie nam niestety brakować. Brak snu z kolei jest związany z większym wpływem na apetyt i metabolizm. Dobra rada? Korzystajmy z drzemek naszego malucha i wypoczywajmy by mieć siły na kolejne wyzwania jakie przyniesie nowy członek rodziny. Znakomitą sprawą jest wprowadzenie codziennej aktywności fizycznej.

Trening? Siłownia? Nie każda mama będzie miała na to czas. Dłuższy spacer z maluchem będzie idealnym rozwiązaniem. Kalorie są również znakomicie spalane podczas codziennych obowiązków. Dbając o wyżej wymienione aspekty, nawet nie zdążymy się obejrzeć, a część kilogramów zostanie daleko za nami. Okres po porodzie, zwłaszcza dla kobiet, które urodziły po raz pierwszy, jest wyjątkowo stresujący. Pragniemy by wszystkie potrzeby naszego malucha zostały spełnione i często przy tym zapominamy o sobie. Brakuje nam czasu i energii na wiele czynności, które niegdyś wykonywałyśmy beż większego problemu.

Gotowanie zbilansowanych posiłków również staje się sporym wyzwaniem. Oczywiście każda z nas stara się by wszystkiemu sprostać, jednak nie zawsze to wychodzi. Świetnym rozwiązaniem jest skorzystanie z cateringu dietetycznego, który odciąży nas w kuchni i zapewni nam odżywcze dania, które pomogą nam odzyskać siłę i energię. Zaoszczędzony czas, będzie można przeznaczyć na inne obowiązki lub na odpoczynek. Każdego dnia wieczorem, będziemy otrzymywać skrupulatnie przygotowane posiłki na cały dzień. Ustalony wg dietetyka lub wybrany spośród wielu diet jadłospis pomoże nam wrócić do formy i odzyskać dawną figurę.

Post w kategorii: Porady dietetyczne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *