Jakie są efekty picia wody z sokiem z cytryny?

Jakie są efekty picia wody z sokiem z cytryny

Chyba nikomu nie musimy przypominać jak zdrowa jest woda z dodatkiem soku z cytryny. Picie wody z cytryną na czczo to sposób na rozpoczęcie dnia dla wielu osób. Coraz większa grupa osób sięga właśnie po wodę z sokiem z cytryny, ponieważ przypisuje się jej liczne właściwości zdrowotne. Latem, woda z cytryną to znakomity sposób na odpowiednie nawodnienie i odświeżenie organizmu, zimą natomiast – to ochrona przed przeziębieniami i gwarancja dostarczenia do organizmu witaminy C.

Kiedy warto pić wodę z cytryną?

Przede wszystkim rano, tuż po przebudzeniu. Jeśli chcielibyśmy sprawdzić jej korzystny wpływ na nasz organizm, sięgajmy po nią w sposób regularny, przez co najmniej dwa tygodnie. Samo przygotowanie wody z cytryną okazuje się być naprawdę proste i szybkie. Wystarczy wcisnąć sok z połówki cytryny do szklanki pełnej wody i zamieszać. Oczywiście nie zapominajmy o dozwolonych dodatkach w postaci mięty, miodu, cynamonu, czy też imbiru. Jeśli chodzi o temperaturę wody, tutaj zdania są podzielone. Jedni preferują zimną wodę z cytryną, inni natomiast stawiają na ciepły napój.

Jakie są korzyści picia wody z cytryną?

  1. Picie wody z cytryną na czczo doskonale nawadnia – ten wyjątkowy napój wykazuje wiele cech czystej wody, w tym odpowiednie nawodnienie organizmu. Woda z cytryną jest naprawdę skuteczna, ponieważ zawiera więcej elektrolitów niż sama woda.
  2. Obecność przeciwutleniaczy – sok z cytryny stanowi źródło związków o charakterze przeciwutleniaczy. Ich zadaniem jest ochrona DNA i białka komórek ciała przed uszkodzeniami przez wolne rodniki. To w konsekwencji przyczynia się do zmniejszenia ryzyka nowotworów, chorób układu krążenia i chorób neurodegeneracyjnych. Przeciwutleniacze zawarte w soku z cytryny wpływają dodatkowo na obniżenie ciśnienia krwi, a także zwiększają wrażliwość tkanek na insulinę. Dzięki temu mają swój czynny udział w prewencji cukrzycy.
  3. Pomoc w pozbyciu się kamieni nerkowych – dodając do wody sok z cytryny, dodajemy kwas cytrynowy, w który on obfituje. Kwas cytrynowy jest związkiem, który efektywnie zapobiega wiązaniu się wapnia i powstawaniu nierozpuszczalnych kamieni nerkowych.
  4. Wspomaganie trawienia – jeśli wypijemy dużą ilość płynów, wspomożemy tym samym przesuwanie się pożywienia wzdłuż przewodu pokarmowego. Zawartość w wypijanej wodzie soku z cytryny, może przyspieszać wydzielanie żółci. To właśnie dzięki temu tłuszcz zawarty w przyswajanym pokarmie jest wydajniej emulgowany i znacznie szybciej trawiony.
  5. Pomoc w pozbyciu się zbędnych kilogramów – picie wody z cytryną powoduje uczucie pełności i sytości. Gdy nasz żołądek będzie zapełniony, nie będziemy aż tak intensywnie odczuwać głodu.
  6. Oczyszczanie organizmu z toksyn – jeśli będziemy wypijać duże ilości wody z cytryną, zwiększymy moczopędność, a tym samym szybsze usuwanie toksyn z naszego organizmu i ich znacznie większe rozcieńczenie.
  7. Pomoc w utrzymaniu równowagi kwasowo-zasadowej organizmu – pomimo tego, iż cytryna ma kwaśny smak, jej spożycie wywiera na organizm alkalizujący wpływ.
  8. Poprawa pamięci i koncentracji – to zasługa odpowiedniego nawodnienia organizmu. Gdy będziemy pić wodę z cytryną, osiągniemy lepszą zdolność skupienia uwagi, a także szybsze procesy myślowe.

Do innych zalet picia wody z cytryną, zdecydowanie możemy zaliczyć lepsze pobudzenie o poranku w porównaniu do wypicia kawy. Cytryna ma orzeźwiający smak, co działa pobudzająco. Woda z cytryną pomaga zachować skórze młody wygląd, odświeża oddech, chroni przed przeziębieniami, łagodzi zgagę, a także pomaga w walce z zaparciami.

Woda z cytryną to tylko jeden z czynników wpływających na nasze zdrowie. Przetestuj naszą dietę pudełkową i sprawdź jak ważne jest prawidłowe odżywienie. 🙂

Post w kategorii: Porady dietetyczne

2 comments

  1. wszystko co jest napisane o cytrynie to prawda.Sama piję sok z cytryny na czczo. Nie wiem /bo nigdzie nie wyczytałam/ jak długo można pić sok cytryny,czy należy robić przerwy czy nie.Może ktoś odpowie?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *