Kilka pomysłów na zdrowie śniadanie

Kilka pomysłów na zdrowie śniadanie

Czy dobry pomysł na śniadanie jest skomplikowany? Oczywiście, że nie. Wystarczy troszkę kreatywności, a odczarujemy naszą śniadaniową rutynę i sprawimy, że z niecierpliwością będziemy oczekiwać następnego poranka.

Zdrowe śniadanie stanowi najważniejszy posiłek dnia. Jego zadaniem jest przede wszystkim pobudzenie całego organizmu do sprawnej pracy. Niektórzy jednak, wolą pomijać śniadanie i wychodzą bez niego do pracy, szkoły itp. Pomijanie śniadania stanowi ogromny błąd. Zdrowe śniadanie można przygotować nawet w 5 minut. Jeśli mamy mało czasu z samego rana, zapakujmy śniadanie do pojemnika i wyruszmy w drogę.

Kilka pomysłów na zdrowe śniadanie

  • Zdrowy koktajl – możemy go przygotować na wodzie, mleku lub jogurcie. Wystarczy dodać ulubiony owoc, płatki owsiane, lub warzywa – jeśli mamy ochotę na koktajl owocowo-warzywny. Uzupełnieniem może być także cynamon, migdały itp. Koktajl jest doskonałą formą szybkiego i zdrowego śniadania. Nie dość, że nas porządnie nasyci to dodatkowo zapewni nam zastrzyk potrzebnych o poranku witamin i minerałów.
  • Owsianka – nazywana jest najzdrowszym śniadaniem na świecie. Dzień wcześniej wieczorem, zalejmy płatki owsiane ciepłą wodą, a z samego rana dodajmy do niego jogurt, pokrojone owoce, siemię, orzechy, masło orzechowe, gorzką czekoladę itp. Wariantów jest naprawdę dużo. Wykorzystajmy moc owsianki i zapewnijmy sobie od rana porządną dawkę energii.
  • Grzanki z domową pastą – to śniadanie bez problemu możemy zabrać ze sobą do pracy. Co będzie nam potrzebne? Ciemne pieczywo, które upieczemy w tosterze i wcześniej przygotowana pasta. Bazą pasty jest twaróg półtłusty, a dodatki możemy zmieniać w zależności od dnia i nastroju. Możemy postawić na suszone pomidory, awokado z koperkiem, bób, upieczoną pierś z kurczaka lub indyka itp. Nie zapominajmy o przyprawach i świeżym warzywie, które znajdzie miejsce na talerzu obok naszych pomysłowych grzanek.
  • Bananowe placki bez mąki – można być w szoku, ale do przygotowania tego śniadania potrzebujemy tylko dwóch produktów. Mowa o jednym bananie i dwóch jajkach. Wystarczy, że zmieszamy roztrzepane jajka ze zblendowanym bananem. Otrzymamy masę, którą będziemy musieli usmażyć na minimalnej ilości oleju. Placki możemy podać z miodem lub jogurtem naturalnym. Warto spróbować opcji jogurtu z łyżeczką miodu i dodatkiem słonecznika.
  • Zdrowe kanapki – były grzanki, są i zwykłe kanapki, które wcale nie muszą być „oklepanym” pomysłem na zdrowe śniadanie. Możemy eksperymentować z pieczywem lub upiec własne. Do przygotowania pożywnych kanapek, warto wykorzystać sezonowe warzywa.
  • Jajka – w jakiej formie? To już zależy od nas samych. Możemy postawić na jajecznicę, jajka sadzone lub na miękko. To tradycyjny i szybki sposób na zdrowe śniadanie. Dodajmy szczypiorku lub koperki i urozmaićmy nieco tradycyjny smak.
  • Kasza jaglana – wybierzmy kaszę lub płatki jaglane. Zawierają one mnóstwo minerałów, które zdecydowanie pobudzą nas o poranku. Znakomitymi dodatkami będą owoce, orzechy, ziarna czy też naturalne konfitury.
  • Pudding z nasion chia – przy tym śniadaniu nie musimy poświęcać za dużo czasu. Wystarczy, że dzień wcześniej, wieczorem, zalejemy odrobinę nasion chia wybranym mlekiem roślinnym i wstawimy do lodówki. Gdy wstaniemy z samego rana, nasz pudding będzie gotowy. Możemy go podawać ze zblendowanymi owocami i np. łyżką masła orzechowego.

To jak rozpoczniemy dzień, rzutuje na jego dalszy przebieg. Postarajmy się więc, by nasze śniadanie było smaczne i pożywne. Jak sami widzicie, nie potrzeba wcale dużo czasu, aby stworzyć coś naprawdę kreatywnego i dobrego.

Post w kategorii: Porady dietetyczne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *