Kilka wskazówek dla lepszego zdrowia

Kilka wskazówek dla lepszego zdrowia

Czy wiemy jak dobrze żyć? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ nie ma uniwersalnych recept na dobre życie. Możemy jednak zrobić coś w tym kierunku i trzymać się kilku zasad, które z całą pewnością sprawią, że będzie żyło nam się łatwiej, lepiej i zdrowiej. Warto zacząć od przyjrzenia się swoim nawykom związanym ze zdrowiem. Uświadomienie sobie popełnianych błędów i próba ich eliminacji to naprawdę dobry początek. To co trafia do naszego żołądka ma wpływ na cały nasz organizm.

Jak wyglądają nasze nawyki żywieniowe? Czy powinniśmy coś zmienić w tym kierunku? Może warto zapoznać się z zasadami zdrowego odżywiania i włączyć je w codzienny jadłospis? Prezentujemy kilka przydatnych wskazówek dla lepszego zdrowia.

Kilka wskazówek dla lepszego zdrowia

Rozpocznij dzień od wypicia ciepłej wody z cytryną

Wodzie z cytryną przypisuje się liczne zdrowotne właściwości. Zimową porą zwracamy większą uwagę na zawartość witaminy C i ochronę przed przeziębieniami, latem natomiast – na odpowiednie nawadnianie i odświeżanie organizmu. Woda z cytryną pomaga utrzymać równowagę kwasowo-zasadową organizmu, poprawia pamięć i koncentrację, wspomaga oczyszczanie organizmu z toksyn, wspomaga trawienie, pomaga pozbyć się zbędnych kilogramów, doskonale nawadnia, pomaga pozbyć się kamieni nerkowych i zawiera przeciwutleniacze.

Zrezygnuj ze słodyczy i kalorycznych przekąsek

Te produkty nie wnoszą niczego dobrego, oprócz pustych kalorii. W codziennym pośpiechu, lubimy zaspokoić swój głód i apetyt czymś słodkim i niezdrowym. Takie nawyki, nie pomogą nam w utrzymaniu szczupłej sylwetki. Zamiast nich, warto postawić na zdrowe przekąski, które są szybkie w przygotowaniu. Musimy mieć świadomość tego, że słodycze i kaloryczne przekąski są naprawdę uzależniające. Trudno jest z nich zrezygnować, dlatego postarajmy się wybierać apetyczne zamienniki, które pomogą nam w tej ciężkiej walce.

Zrezygnuj z wysoko przetworzonych produktów

Praca, szkoła, obowiązki, wyjazdy i wieczny brak czasu. Nie mamy go wystarczająco dużo na przygotowywanie zbilansowanych posiłków, dlatego najlepszym dla nas rozwiązaniem jest zakup gotowych posiłków. Niestety, są one wysoko przetworzone i niekorzystne dla naszego organizmu. Żywność wysoko przetworzona poddana jest obróbce przemysłowej i posiada wiele różnorodnych substancji dodatkowych, w postaci cukru, soli, konserwantów, polepszaczy smaku itp. Postarajmy się wybierać produkty jak najmniej przetworzone. Naturalny skład z pewnością wpłynie na nasze zdrowie. Kupując produkty w pośpiechu, bardzo często nie zwracamy uwagi na etykiety, które bywają nieraz zaskakująco długie. Tymczasem, im krótszy skład tym lepiej. Poświęćmy chwilę uwagi i sprawdzajmy co trafia do koszyka zakupowego.

Wybieraj produkty pełnoziarniste

Uniwersalna zasada, która dotyczy nie tylko chleba, ale także makaronu, ryżu, czy mąki. Warto wybierać produkty pełnoziarniste, ponieważ w ten sposób dostarczamy organizmowi więcej witamin i błonnika.

Świadomy wybór na zakupach

Czytajmy listę składników danego produktu. Tak jak wcześniej wspomnieliśmy, im krótszy skład tym produkt jest mniej przetworzony. Postarajmy się zrezygnować z kupna produktów, które na pierwszym miejscu w składzie posiadają cukier lub sól. Wybierajmy możliwie jak najbardziej naturalne produkty. Warto również zapoznać się z informacjami dotyczącymi tego, jak powinniśmy czytać etykiety.

Wprowadź imbir do swojej diety

Znakomitym rozwiązaniem jest wypijanie szklanki wody z dodatkiem małych kawałków świeżego imbiru. Imbir posiada właściwości przeciwzapalne, przeciwbakteryjne oraz łagodzące dolegliwości związane ze stanami zapalnymi dróg oddechowych. To znakomity środek w zwalczaniu objawów przeziębienia i grypy. Oprócz wody z imbirem, możemy zdecydować się na napary, olejki, syropy i inne preparaty przygotowane na bazie imbiru.

Pij zieloną herbatę

Wiele osób twierdzi, że zielona herbata jest receptą na długie życie. Ma ona nieocenione właściwości, wspomagające leczenie różnorodnych dolegliwości i zapobiegające występowaniu wielu innych. Jej dobroczynnie działanie wpływa między innymi na poprawę krążenia i procesy trawienne, wzmacnia kości i obniża poziom cholesterolu. Stosowana na problemy żołądkowe i wzdęcia, polecana jest również dla cukrzyków. Zielona herbata jest cennym źródłem przeciwutleniaczy.

Postaw na aktywność fizyczną

Ruch to zdrowie, dlatego postaraj się każdego dnia zadbać o odrobinę aktywności fizycznej. Nie wybieraj drogi na skróty. Jeśli korzystasz z windy, wybierz chodzenie schodami, jeśli dojeżdżasz do szkoły, pracy lub sklepu tramwajem, wybierz spacer, a jeśli droga jest zbyt oddalona, wysiądź kilka stacji przed docelowym punktem. Wybierz się na basen, lub zapisz się na zajęcia aerobowe. Gdy masz naprawdę mało czasu i nie możesz sobie pozwolić na taką przyjemność, poświęć chociaż 15 minut dziennie na ćwiczenia w domowym zaciszu. Twoja sylwetka podziękuje Ci za to bardzo szybko.

Ogranicz kupowanie wędlin i żółtego sera

Te produkty z łatwością można zastąpić pysznymi domowymi pastami. Jako bazę, można wybrać twaróg półtłusty. W zależności od tego jaki smak ma mieć Twoja pasta – do twarogu dodaj takie produkty, które zjesz z przyjemnością. Możesz więc postawić na bób, suszone pomidory itp.

Jedz częściej mniejsze porcje

Postaraj się jeść około 5 posiłków dziennie i zadbaj o ich regularność. Spożywanie potraw co 2-3 godziny sprawi, że nie będziemy musieli podjadać.

Zrezygnuj z picia słodkich i gazowanych napojów

Takie napoje z pewnością nie ugaszą twojego pragnienia. Zastąp je wodą, dobrej jakości herbatą lub kawą.

Wzbogać swoje menu o świeże owoce i warzywa

To właśnie one powinny stanowić podstawę codziennej diety. Warzywa i owoce dostarczają wielu cennych i niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu składników, a także przyczyniają się do ograniczenia ryzyka rozwoju chorób, takich jak no choroby układu krążenia, cukrzyca, a także niektóre nowotwory.

Pamiętaj o spożywaniu dobrych tłuszczów

Wybieraj siemię lniane, olej lniany, oliwki, orzechy włoskie, oliwę z oliwek, orzechy nerkowca, pistacje, migdały itp.

Pokochaj gorzką czekoladę

Gorzka czekolada to najbardziej wartościowa i najlepsza ze wszystkich innych czekolad dostępnych na rynku. Oprócz poprawy humoru, wpływa pozytywnie na koncentrację, pracę mózgu, a także na układ krwionośny. Jedzenie gorzkiej czekolady pozytywnie wpływa na organizm, pod warunkiem, że odbywa się to w rozsądnych granicach. Pamiętajmy, że wszystko ma swój umiar.

Inspiruj się rozmaitymi przepisami na stronach internetowych

Jest tego naprawdę dużo. Jeśli nie mamy pomysłu na śniadanie, czy inny posiłek, przejrzyjmy propozycje innych osób. To znakomite rozwiązanie, żeby zaczerpnąć odrobinę wiedzy, pomysłów i nowości kulinarnych. Być może jeden przepis zainspiruje nas do takich połączeń smakowych, których wcześniej byśmy nie spróbowali.

Post w kategorii: Porady dietetyczne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *