Na czym polega clean eating?

Na czym polega clean eating

Clean eating, czyli dieta czystego jedzenia polega na wyeliminowaniu ze swojego jadłospisu żywności wysoko przetworzonej. Dieta clean eating opiera się na żywności organicznej oraz na żywności z upraw i hodowli ekologicznych. To dieta odchudzająca, która pozytywnie wpływa na stan zdrowia naszego organizmu.

Jakie są zasady diety clean eating?

Zasady diety czystego jedzenia okazują się bardzo podobne do sposobu odżywiania, które jest zalecane przez wielu specjalistów. Według zaleceń, dieta clean eating ma pozwolić na spożycie większej ilości jedzenia, przyczynić się do zmniejszenia wagi i poprawić ogólny stan zdrowia. Do podstawowych zasad diety clean eating należy zaliczyć przede wszystkim spożywanie warzyw, owoców, chudego mięsa, produktów pełnoziarnistych i organicznego białka. Na diecie, należy unikać różnorodnych sztucznych dodatków, rafinowanego cukru, konserwantów, oczyszczonych węglowodanów, a także tłuszczy nasyconych, tłuszczy trans oraz produktów smażonych. Każdy z produktów, powinien zawierać w sobie wysoką gęstość odżywczą i cechować się listą składników, która jest bardzo krótka.

Decydując się na zastosowanie diety czystego jedzenia, musimy być świadomi tego, że każdy nasz posiłek powinien zawierać około 200-300 kcal. Cały plan żywieniowy złożony z 5-6 niewielkich posiłków ma dostarczać od 1200 do 1800 kcal. Nasze dania powinny być spożywane w regularnych odstępach czasowych, co 2,5-3 godziny. Nie możemy pomijać żadnych posiłków, a w szczególności śniadań, które są dla nas najważniejsze. Oprócz wyżej wymienionych zasad, nie powinniśmy zapomnieć o wypijaniu minimum 2 litrów wody dziennie z nieplastikowych butelek. Nasze produkty spożywcze muszą być nie tylko ekologiczne, ale także organiczne. Dieta clean eating to dieta odchudzająca, której założenia dotyczą przede wszystkim regularnego jedzenia, kontrolowaniu porcji, jedzeniu dużej ilości warzyw i owoców, ograniczeniu podaży kalorii, ograniczaniu spożywania żywności przetworzonej, unikaniu alkoholu, sodu, słodzonych napojów, cukru, produktów typu instant oraz na piciu wody. Jaka jest różnica pomiędzy dietą clean eating a powszechnym zdrowym odżywianiu?
Różnica odnosi się do rygorystycznego podejścia jeśli chodzi o skład produktów i ich pochodzenie.

Dla kogo jest dieta clean eating?

Dieta czystego jedzenia skierowana jest głównie dla osób, które koncentrują się bardzo mocno na zdrowotnych właściwościach żywności, ale nie do końca są aż tak zainteresowane ich kalorycznością. Osoby te stawiają przede wszystkim na jakość i naturalność. Nie przeszkadza im surowe podejście do zasad obowiązujących w tej diecie. Dieta clean eating daje nam znacznie większą elastyczność w ilości spożywanego jedzenia niż inne diety odchudzające. Jeśli stosując dietę czystego jedzenia, wprowadzimy dodatkowo rozmaite treningi, to będziemy mogli zrealizować bardzo wiele różnorodnych celów – redukcję masy ciała, budowanie masy mięśniowej, a także wypracowanie bardzo dobrych wyników sportowych. Czyste, nieprzetworzone jedzenie w naturalny sposób kontroluje spożycie kalorii i jest optymalne dla naszego zdrowia.

Post w kategorii: Porady dietetyczne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *