Na czym polega dieta wodna?

W pierwszej kolejności, należy sobie uświadomić to, że dieta wodna nie jest głodówką, podczas której musimy pić tylko i wyłącznie wodę. Dieta wodna, to dieta odchudzająca. Dzięki niej, mamy możliwość zrzucenia zbędnych i nadprogramowych kilogramów, bez obaw o pojawienie się efektu jo-jo. Dieta wodna, traktowana jest również jako dieta oczyszczająca.

Na czym polega dieta wodna?

Jeśli nasz organizm walczy z niedoborem płynów, to w konsekwencji wysyła do mózgu sygnał, który jest mylnie odbierany jako uczucie głodu. W większości przypadków, zamiast uzupełnić niedobór płynów w swoim organizmie, bardzo często sięgamy po jedzenie, które w konsekwencji okazuje się niepotrzebnymi kaloriami i które doprowadza do odkładania się zbędnego tłuszczyku.

Podczas stosowania diety wodnej powinniśmy pić często, najlepiej małymi łykami. Poza wodą, warto pic także herbaty ziołowe, a także herbatę czerwoną i zieloną. Nasz codzienny jadłospis pozostaje bez zmian. Wystarczy, że będziemy pić wodę w odpowiednich ilościach i o konkretnych porach dnia, a będziemy mogli cieszyć się utratą dodatkowych kilogramów.

Kiedy powinniśmy pić wodę?

Picie odpowiedniej ilości wody, wbrew pozorom okazuje się być trudnym zadaniem. Nasza codzienność jest wypełniona różnorodnymi obowiązkami i nadzwyczajnie zapominamy o nawadnianiu naszego organizmu. Pośpiech również nam nie pomaga. Zatrzymajmy się jednak w natłoku tych wszystkich zdarzeń i zastosujmy się do kilku zasad, które z całą pewnością sprawią, że poczujemy się o wiele lepiej niż dotychczas.

Każdego ranka, 20-30 minut przed śniadaniem, powinniśmy wypijać na czczo szklankę wody. Warto do niej dodać cytrynę lub miętę. Taki poranny rytuał, zdecydowanie wspomoże funkcjonowanie układu pokarmowego w dalszej części naszego dnia. Dodatkowym aspektem, na który warto zwrócić uwagę jest przyspieszony proces oczyszczania organizmu z toksyn. Jedna szklanka z samego rana, może naprawdę dużo zmienić.

Kiedy jeszcze powinniśmy pić wodę?
Na pół godziny przed każdym posiłkiem. W taki sposób, częściowo wypełnimy nasz żołądek, co poskutkuje tym, że podczas obiady czy też kolacji, znacznie szybciej poczujemy się nasyceni. Dzięki tej metodzie, jesteśmy w stanie oszukać nasz głód. Gdy natomiast nie potrafimy opanować się przed podjadaniem, znakomitym rozwiązaniem jest wypicie szklanki wody półtorej godziny po posiłku. Nie dość, że nawadniamy organizm, to dodatkowo zapobiegamy przez sięganiem po kaloryczne przekąski. Wodę powinniśmy również pić wieczorem, około 30 minut przed położeniem się spać. Dzięki wodzie, nasz organizm rozpocznie przygotowania do regeneracji i odpoczynku. Oczywiście, wodę powinniśmy pić zawsze wtedy, gdy mamy na nią ochotę i gdy pojawi się uczucie głodu. Odpowiednie nawodnienie organizmu jest podstawą prawidłowego funkcjonowania.

Ile litrów wody dziennie powinniśmy pić?

To ile wody potrzebuje nasz organizm, uzależnione jest przede wszystkim od płci, ilości spożywanych posiłków, codziennej aktywności fizycznej, a także od chorób, z którymi się zmagamy. Wielu dietetyków przyznaje, że powinniśmy pić około 2,5 litrów wody dziennie.

Jeśli jednak chcemy dokładnie sprecyzować, ile litrów wody potrzebuje nasz organizm w ciągu dobry, możemy nasze zapotrzebowanie na płyny obliczyć, uwzględniając masę naszego ciała. Na każdy kilogram masy ciała powinniśmy dostarczyć sobie 30 mililitrów wody. Co to oznacza?

Osoba ważąca 60 kg powinna wypijać 1,8 litra wody dziennie, osoba ważąca 70 kg – 2,1 litra wody dziennie itp. Oczywiście, należy pamiętać o tym, że istnieją sytuacje, gdy zapotrzebowanie na wodę wzrasta. Więcej wody powinniśmy pić np. w upalne dni, w mrozy, podczas niektórych chorób, a także w przypadku zatrucia pokarmowego, któremu towarzyszy biegunka.

Post w kategorii: Porady dietetyczne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *