Najpopularniejsze diety pudełkowe

Najpopularniejsze diety pudełkowe Rodzaje cateringu dietetycznego

Catering dietetyczny nazywany również dietą pudełkową, mimo niemałych cen, wciąż jest niezwykle popularny. Dlaczego ludzie coraz chętniej decydują się na skorzystanie z usług firm cateringowych? Dieta pudełkowa z założenia będzie pasować każdemu, bez względu na to, czy chce zgubić nadprogramowe kilogramy, czy jest młodą mamą, sportowcem, osobą nietolerującą glutenu czy wegetarianinem.

Dieta pudełkowa jest uniwersalna. Wystarczy wybrać konkretny jadłospis i wariant kaloryczny, zamówić i zacząć stosować. Catering dietetyczny ma wiele zalet. Pod swoje drzwi dostajemy zdrowe, gotowe i zbilansowane posiłki na cały dzień, które są zapakowane w specjalistyczne pudełka. Coraz więcej firm decyduje się na ekologiczną wersję swoich produktów i usług, dlatego nie dość, że jemy zdrowo, to dodatkowo opakowania w których są serwowane dania, mogą być przyjazne środowisku. Nie musimy swojego czasu przeznaczać na zakupy, liczenie kalorii, gotowanie i zmywanie.

Nie musimy również podjadać, ponieważ tak naprawdę nie mamy czego. Jemy dokładnie tyle i potrzebujemy. Otrzymując dietę pudełkową, musimy zadbać o regularność spożywanych posiłków i o odpowiednie nawodnienie organizmu. Catering dietetyczny jest więc niezwykle wygodnym sposobem zdrowego odżywiania.

Najpopularniejsze diety pudełkowe

Wybór diety pudełkowej jest nie lada wyzwaniem. Oferta dostępnych diet jest naprawdę duża, dzięki czemu każdy będzie mógł znaleźć coś dla siebie. Jeśli nie będziemy zdecydowani na konkretny jadłospis, z pomocą przyjdzie dietetyk, który po przeprowadzeniu wstępnej konsultacji dietetycznej, pomoże w wyborze odpowiedniej diety i wariantu kalorycznego. Do najpopularniejszych diet pudełkowych możemy zaliczyć:

Dieta zbilansowana

Posiłki wchodzące w skład diety Light na co dzień, oparte zostały na kuchni śródziemnomorskiej. Kuchnia ta jest uważana za jedną z najzdrowszych i najsmaczniejszych kuchni świata. Na jakich zasadach opiera się dieta Light na co dzień? Przygotowywane dania nie zawierają czerwonego mięsa i przetworzonej żywności. Cechują się natomiast bogactwem chudego mięsa, dużej ilości ryb, rozmaitych warzyw, owoców, a także nisko tłuszczowych produktów mlecznych.

Podobnie jak dieta śródziemnomorska, dieta Light na co dzień jest bogata w błonnik pokarmowy, zdrowe kwasy tłuszczowe, a także witaminy i przeciwutleniacze. Dieta ta uchodzi na jedną z najkorzystniejszych w zdrowym odżywianiu. Nie jest to typowo dieta odchudzająca, jednak w połączeniu z aktywnością fizyczną pozwoli w skuteczny sposób zrzucić zbędne kilogramy. Dieta Light na co dzień jest smaczna, urozmaicona i mało restrykcyjna. Przeznaczona dla osób, nie zmagających się z żadnymi poważnymi schorzeniami, które wymagają indywidualnego podejścia dietetycznego.

Dieta Paleo

Najważniejszym aspektem w tej diecie, to sięganie po wszystkie produkty, które są po prostu naturalne. Dieta Paleo jest jedną z najpopularniejszych nisko węglowodanowych diet białkowo-tłuszczowych. Oparta na spożywaniu mięsa drobiowego, dziczyzny, ryb, jajek, owoców morza, produktów roślinnych i ziaren, zastrzega spożywania jakichkolwiek produktów przetworzonych lub modyfikowanych genetycznie. Dieta Paleo nie będzie odpowiednia dla wegetarian oraz wegan i nie spowoduje spektakularnych efektów odchudzających. Dzięki niej, będziemy mogli ograniczyć spożywanie pustych kalorii, wyeliminujemy wysoko przetworzoną żywność, ograniczymy spożywanie kalorii, produktów ciężkostrawnych, a także wyregulujemy gospodarkę lipidową i insulinową organizmu.

Dieta Samuraj

Odmiana diety Paleo. Dieta Samuraj bazuje tylko i wyłącznie na produktach naturalnych. Możemy do nich zaliczyć przede wszystkim warzywa, owoce, dobrej jakości mięso i ryby, jaja, oliwa z oliwek oraz bezglutenowe zboża. W diecie Samuraj chodzi o to, aby wyeliminować wszystkie produkty przetworzone, gotowe dania i fast food. Ten rodzaj diety dedykowany jest osobom intensywnie ćwiczącym.

Dieta wegetariańska

Dedykowana jest osobom, które wykluczyły ze swojego jadłospisu mięso. Jadłospis wegetariański to taki, który posiada posiłki bogate w tłuszcze pochodzenia roślinnego, zawierające nienasycone kwasy tłuszczowe. W diecie Light Vege znajdziemy również ryby, owoce morza, całą paletę warzyw i owoców, różnego rodzaju kasze, rośliny strączkowe, pełne ziarna zbóż oraz nabiał. Light Vege to dieta lekka i bogata w makro- i mikroelementy. Decydując się na ten rodzaj diety, przyczynimy się do zmniejszenia ryzyka nadciśnienia, chorób serca oraz cukrzycy typu 2 i nowotworów. Light Vege to doskonały sposób na zdrowe odchudzanie oraz idealny sposób na dobre i długie życie.

Dieta bez glutenu

Dieta bezglutenowa, oparta na zdrowym odżywianiu. Z jadłospisu całkowicie wyklucza gluten ze spożywanych posiłków. Dieta bazuje przede wszystkim na warzywach, owocach, bezglutenowych kaszach, świeżym mięsie, rybach i jajkach. Dieta bezglutenowa jest niezwykle urozmaicona i smaczna. Decydując się na nią, wybieramy zdrowe odżywianie i redukcję masy ciała.

Dieta bez laktozy

Dieta bez laktozy jest dietą eliminacyjną, w której całkowicie lub częściowo odstawia się produkty zawierające cukier mleczny. Głównym atutem tej diety, jest możliwość ciągłego stosowania. Gubiąc zbędne kilogramy, nie będziemy narażeni na jakiekolwiek problemy trawienne. To również forma leczenia organizmu, który nie trawi laktozy, łagodzi objawy nietolerancji pokarmowej, a także zapobiega ich ponownemu pojawieniu się.

Dieta wegetariańska bez ryb

Dieta wegetariańska wykluczająca ryby. Jest ona odpowiednio zbilansowana oraz bogata w niezbędne witaminy i minerały. Dzięki temu zwiększa odporność na infekcje, opóźnia procesy starzenia, a także poprawia kondycję skóry, włosów i paznokci. Dieta Light Vege No Fish zapewnia odpowiednio dobrane proporcje pomiędzy białkami, węglowodanami, a zdrowymi tłuszczami. Decydując się na ten rodzaj diety zagwarantujemy sobie znakomite samopoczucie oraz dopływ energii przez cały dzień.

Dieta dla sportowców

Dieta odpowiednio zbilansowana dla sportowców. Wybierając ten rodzaj diety, otrzymamy posiłki, które dostarczą nam wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Light Sport to dieta zdrowa, dobrana pod względem kaloryczności i produktów dla sportowców. Z pewnością dostarczy pełnowartościowe posiłki z odpowiednią ilością makro- i mikroskładników, których zadaniem jest wzmacnianie organizmu oraz odpowiednia regeneracja.

Dieta bez glutenu i laktozy

Dieta bezglutenowa i bezlaktozowa, polega przede wszystkim na zdrowym odżywianiu. Całkowicie wyklucza gluten oraz laktozę. Bazuje głównie na warzywach, owocach, bezglutenowych kaszach, świeżym mięsie i rybach. Dieta Light No Gluten No Lactose jest zalecana osobom, które przez problemy z alergią lub nietolerancją pokarmową chcą wykluczyć ze swojego jadłospisu gluten oraz laktozę.

Detoks sokowy

Wyjątkowo skuteczna metoda, dzięki której pozbędziemy się szkodliwych dla funkcjonowania organizmu toksyn. Detox sokowy opiera się na sokach i koktajlach owocowo-warzywnych. Pomaga między innymi w zminimalizowaniu problemów ze strony układu trawienia, polepsza ogólne samopoczucie, sprzyja poprawie sylwetki, a także dodaje energii. Detoks sokowy to ogromna dawka witamin i minerałów.

Dieta z niskim indeksem glikemicznym

Dzięki tej diecie zachowamy prawidłową masę ciała i zapobiegniemy nagłym uczuciom głodu. Dieta z niskim indeksem glikemicznym wpływa na poziom glukozy we krwi oraz na powstawanie tkanki tłuszczowej. Dzięki tej diecie, możemy nie tylko zachować poziom glikemii na prawidłowym poziomie, ale także jesteśmy w stanie zapobiec nagłym skokom glukozy – czyli wcześniej wspomnianym uczuciom głodu.

Dieta ketogeniczna

Dieta o wysokiej zawartości tłuszczu i niskiej zawartości węglowodanów. Jest ona znakomitym rozwiązaniem dla wszystkich osób, które pragną czuć się lekko, jednocześnie dbając o dobre samopoczucie. Ze względu na bardzo wysokie spożycie tłuszczu, tej diety nie zaleca się osobom, które mają problemy z nerkami lub wątrobą.

Dieta Low Carb

Sposób odżywiania, polegający na ograniczeniu spożycia produktów dostarczających węglowodanów poniżej wartości rekomendowanych przez oficjalne instytucje i normy żywienia populacji. Dieta Low Carb jest dietą zdrową i zbilansowaną. Dzięki ograniczeniu cukrów, obecności dużej ilości warzyw, mięsa oraz nabiału, a małej ilości owoców- z powodzeniem schudniemy i poprawimy swoje samopoczucie. Celem diety low carb jest zaprogramowanie organizmu w taki sposób, aby czerpał zapasy z tłuszczu, który chcemy spalić.

Dieta SIRT

Jedna z najmodniejszych metod odchudzania. To również sposób odżywiana, który warto stosować przez całe życie. Dieta SIRT opiera się na spożywaniu koktajlów i stałych posiłków, składających się ze składników, które nasilają działanie sirtuin. Dieta podzielona jest na trzy etapy. Na diecie pudełkowej Sirt, pozbędziemy się nie tylko nadprogramowych kilogramów, ale także przyspieszymy spalanie tłuszczu i spowolnimy procesy starzenia na poziomie komórkowym. Sirtuiny pozytywnie wpływają na metabolizm, na aktywność hormonów tarczycy, regulują poziom glukozy i insuliny w organizmie, dezaktywują wolne rodniki oraz biorą udział w procesach naprawczych uszkodzonego materiału genetycznego.

Decydując się na catering dietetyczny, pamiętajmy o możliwości indywidualnego dobrania diety, odpowiedniej dla naszego organizmu. Catering dietetyczny jest wielką i nieocenioną pomocą w codziennym funkcjonowaniu. Dieta pudełkowa stanowi „złoty środek”, dzięki któremu będziemy mogli zadbać o zdrowie i zgubić nadprogramowe kilogramy.

Post w kategorii: Catering dietetyczny

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *