Odchudzanie a alkohol – Czy można pić na diecie?

Odchudzanie a alkohol - Czy można pić na diecie

Ile osób zastanawia się nad tym pytaniem? Decydując się na określoną dietę, skrupulatnie przestrzegamy wszelkich zasad i zastrzeżeń, aby osiągnąć wyznaczony przez siebie cel. Z czym to się dokładnie wiąże? Przez cały tydzień staramy się by nasze nawyki żywieniowe uległy znacznej poprawie, dbamy by zdrowo jeść, unikamy kalorycznych przekąsek i innych produktów, na które mamy ogromną ochotę, codziennie walczymy na siłowni, wylewając z siebie siódme poty, by efekt był jak najlepszy i jak najbardziej widoczny. Nasze wysiłki, wymagają ogromnych poświęceń i nikt się temu nie dziwi, że gdy nadchodzi weekend, pragniemy po prostu odpocząć czy wyjść ze znajomymi na piwo lub kieliszek wina. Zaczynamy się więc zastanawiać, czy w przypadku diety odchudzającej, picie alkoholu będzie dobrym rozwiązaniem i czy nie zaprzepaścimy swojej całotygodniowej pracy? Czy świętowanie przyczyni się do tego, że na następny dzień będziemy odczuwać wyrzuty sumienia? A może powinniśmy dowiedzieć się, jakie alkohole najlepiej wybierać i w jaki sposób pić, by najzwyczajniej w świecie nie przytyć?

Alkohol jest wrogiem szczupłej sylwetki

Picie alkoholu podczas stosowanej diety może być sporym problemem. Alkohol nie dość, że jest kaloryczny, to dodatkowo pobudza nasz apetyt i spowalnia metabolizm. Czy to oznacza, że podczas odchudzania powinniśmy z niego całkowicie zrezygnować? Nie trzeba. Alkohol można wypić co jakiś czas, ale należy przy tym pamiętać o granicach i o tym, że należy to robić w odpowiedni sposób, by nie przeszkodzić sobie w staraniach pozbycia się nadprogramowych kilogramów.
Alkohol zawiera w sobie bardzo dużo pustych kalorii. Nie ma on żadnych wartości odżywczych. Posiada natomiast cukry proste. Z tego też powodu, nie jeden dietetyk odradzi nam picie alkoholu podczas odchudzania. Oczywiście, tak jak wcześniej wspomnieliśmy, wyjątki są dozwolone, ale czy np. wypicie lampki czerwonego wytrawnego wina będzie dla nas satysfakcjonującym wyborem?
Picie alkoholu zdecydowanie utrudnia dojście do celu wagowego jaki obraliśmy.

Czy wiesz ile kalorii zawiera w sobie alkohol?

No właśnie. Bardzo często, zadając sobie pytanie, czy w ogóle możemy pić alkohol na diecie, zapominamy o tym ile tak naprawdę pustych kalorii może przyswoić nasz organizm.
1 gram czystego alkoholu to 7 kcal. Wypicie kieliszka wódki, związane jest więc z przyswojeniem 55 kcal. Co dzieje się w przypadku piwa, kolorowych drinków itp.? Oczywiście można przejść do wszelkich obliczeń, ale czy jesteśmy w stanie zaprzestać na jednym drinku czy piwie?

Dobra zabawa, czas, który pędzi jak szalony i znajomi przy których świetnie spędzamy swój wolny wieczór, nie raz przyczyniają się do tego, że pozwalamy sobie na odrobinę więcej.
Alkohol to wyłącznie puste kalorie w płynie, które utrudniają przestrzeganie dziennej normy energii. Oprócz kalorii, napoje z procentami zakłócają nasz prawidłowy metabolizm. Organizm będzie odbierać alkohol jako toksyny, dlatego w momencie, gdy wypijemy drinka, wątroba przestanie trawić inne substancje i w pierwszej kolejności zajmie się alkoholem. Wszystko to, co zostanie zjedzone podczas świętowania, będzie w sposób automatyczny, zmagazynowane w postaci tkanki tłuszczowej. Bez wątpienia trzeba przyznać, że alkohol potęguje uczucie głodu i przyczynia się do tego, że mamy później znacznie większą ochotę na pizzę, kebab lub na frytki. Pamiętajmy, że węglowodany proste i nasycone tłuszcze stanowią wielką przeszkodę w osiągnięciu wymarzonej figury. Jeśli więc zdecydujemy się na odpoczynek od diety np. w trakcie weekendu, postarajmy się, aby nie zakończył się on tysiącem dodatkowych kalorii.

Alkohol na diecie – co wybrać i jak pić?

Alkohol na diecie co wybrać i jak pić

Podczas stosowanej diety, możemy sobie pozwolić od czasu do czasu na alkohol, jednak należy pamiętać o najważniejszej kwestii – o umiarze. Nie ma wątpliwości co do tego, że warto ograniczyć liczbę drinków. Nie musimy jednak skazywać się na całkowitą abstynencję. Jakich zasad powinniśmy przestrzegać, aby nie zaprzepaścić naszych efektów odchudzania?

  1. Umiar stanowi klucz do naszego sukcesu
    Zapamiętajmy jedno – nadmiar alkoholu wpływa negatywnie nie tylko na naszą wagę, ale także na zdrowie. Nie stawiajmy zabawę ponad nasze codzienne wysiłki i nie decydujmy się na cotygodniowe świętowanie. Picie alkoholu dla towarzystwa co 2-3 tygodnie nie zniweczy naszych efektów odchudzania. Pijmy jednak umiejętnie i nie przesadźmy z jego ilością.
  2. Zdecydujmy się na wino
    Jeśli już mamy ochotę na wypicie alkoholu, postawmy na wytrawne wino. Nie tylko jest ono najmniej kaloryczne spośród wszystkich alkoholi. Wytrawne wino dostarcza cennych przeciwutleniaczy, które korzystnie wpływają na pracę serca.
  3. Zwracajmy uwagę na rodzaj alkoholu
    Im jaśniejszy kolor alkoholu, tym mniej kalorii. Warto więc wybierać szampana, białe wino lub czyste alkohole.
  4. Przekąskom powiedzmy zdecydowane NIE
    Gdy pijemy alkohol, nasz metabolizm przestawia się na jego spalanie, a energia dostarczana z pożywienia, magazynowana jest w postaci tkanki tłuszczowej. Jeśli nie chcemy ryzykować wzrostem masy ciała – nie podjadajmy podczas picia alkoholu. Najlepszym rozwiązaniem będzie wcześniejsze zjedzenie pełnowartościowego posiłku.
  5. Zrezygnujmy ze słodkich napojów
    Jeśli decydujemy się na picie wódki, zrezygnujmy z popijania jej słodkimi napojami. Nie warto decydować się również na kolorowe i słodki drinki. Pamiętajmy, że to zawsze dodatkowe kalorie. Popijanie wódki wodą z dużą ilością wyciśniętej cytryny będzie najlepszym rozwiązaniem.
  6. Nawadniajmy się
    Podczas picia alkoholu, pamiętajmy jak ważnym aspektem jest uzupełnianie płynów. Dlaczego? Ponieważ alkohol działa na nasz organizm odwadniająco. Przez odwodnienie i niedobór mineralnych składników, nasz następny dzień związany będzie z odczuwaniem złego samopoczucia, z bólem głowy, suchością w ustach itp. Czujemy się opuchnięci i ciężsi. Aby tego uniknąć, pijmy pomiędzy alkoholem wodę.

Picie alkoholu podczas diety, nie tylko może przeszkadzać w osiągnięciu wymarzonego celu, ale także sprzyja utracie samokontroli. Codziennie walczymy i radzimy sobie z różnorodnymi pokusami. Po wypiciu kilku lampek wina lub kieliszków wódki, może się to stać o wiele bardziej problematyczne. Jeśli już więc pragniemy spędzić weekend ze znajomymi, postarajmy się o to, aby przygotować w domu zdrowszą wersję przekąsek lub udać się w miejsce, w którym nie będziemy mieć możliwości sięgania po tuczące przekąski.

Jak pić, aby nie przytyć?

Recepta jest w tym przypadku naprawdę banalna. Pijmy jak najmniej alkoholu i stosujmy się do powyższych zasad. Wydaje się łatwe? Jak nasze przestrzeganie zasad będzie wyglądać w rzeczywistości? Pamiętajmy, że pomimo imprezy, cały czas jesteśmy na diecie. Następny dzień po dobrej zabawie, często związany jest z bólem głowy, złym samopoczuciem itp. Nie dajmy się temu i postawmy na dobre wybory. Wypicie dużej ilości wody mineralnej powinno załagodzić konsekwencje poprzedniego dnia. Dajmy sobie odrobinę więcej czasu, a poczujemy się lepiej.

Zainteresował Cię nasz artykuł? Śledź blog dietetyczny marki Light Catering 🙂

Post w kategorii: Porady dietetyczne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *