Odchudzanie metodą małych kroków

Odchudzanie metodą małych kroków

Czy wiemy co to dokładnie oznacza? Metoda małych kroków w odchudzaniu jest znakomitym rozwiązaniem dla osób, które mają trudności z nagłą zmianą trybu życia. Początki odchudzania z całą pewnością nie należą do najprzyjemniejszych. Bywa, że bardzo szybko się zniechęcamy przez brak natychmiastowych rezultatów. Odchudzanie, jest jednak długim i ciężkim procesem, który wymaga od nas wielu poświęceń. Pozbycie się nadprogramowych kilogramów jest kojarzone przede wszystkim z restrykcyjną dietą i dużym wysiłkiem fizycznym. Musimy jednak pamiętać o tym, że narzucenie sobie zbyt rygorystycznego planu, może przynieść skutek zupełnie odwrotny do zamierzonego. Zamiast efektów, doprowadzimy do zniechęcenia i do rezygnacji z naszych zamiarów. Nie każdy jest przecież gotowy do naprawdę wielkich poświęceń i do przewartościowania swojego dotychczasowego sposobu na życie. Każda zmiana, niesie za sobą ryzyko niepowodzenia. W metodzie małych kroków, ryzyko to jest minimalizowane przez cele, które łatwo osiągnąć, ponieważ nie są aż tak odległe.

Jak wygląda odchudzanie metodą małych kroków?

Odchudzanie metodą małych kroków jest procesem wolnym i bezpiecznym. Naszym zadaniem jest wykształcenie lepszych nawyków żywieniowych i zmiana stylu życia na zdrowszy. Tak naprawdę, każdy powinien wypracować swój cel według własnego rytmu. Główną zasadą naszego odchudzania jest realizacja małych kroków, które będą służyć wykonaniu większego celu, a więc pozbycia się nadprogramowych kilogramów, zmian w sylwetce, w sposobie odżywiania i w życiu. Dzięki małym krokom, będziemy spokojnie zbliżać się do upragnionego celu. To znakomicie zmotywuje nas do wysiłku i do tego, by być wytrwałym w swoich dietetycznych planach. Niczego nie osiągnie się natychmiast. Jeśli postawimy sobie zbyt wysoki cel, możemy zacząć się frustrować i dołować, gdy po krótkim czasie nie będzie widać efektów naszej pracy.

Zapamiętajmy jedno – im większe będą nasze oczekiwania, tym droga do celu będzie wydawać się odleglejsza i znacznie trudniejsza. Nasza druga do dietetycznego celu, powinna zostać podzielona na krótsze odcinki. Postarajmy się, by naszym celem był aktualny dzień. Dzięki codziennej dawce satysfakcji, dodamy sobie więcej pewności i wiary w to, że potrafimy osiągnąć dany cel. W metodzie małych kroków, na satysfakcję nie trzeba długo czekać, ponieważ otrzymujemy ją realizując każdy, nawet najmniejszy krok.

Metoda małych kroków w odchudzaniu – co można zrobić?

Zmiany w naszym jadłospisie nie mogą być drastyczne. Wprowadzajmy je powoli i eksperymentujemy ze smakami. Rezygnacja z niezdrowych produktów, związana jest z wprowadzaniem ich zdrowszych zamienników. W szybkim czasie przekonamy się o ich dobrych właściwościach i znacznej poprawie naszego samopoczucia. Po pewnym czasie, poczujemy się nie tylko lżejsi, ale także zmotywowani do działania, przez codzienną dawkę energii. Oczywiście zmianom w odżywianiu, powinna towarzyszyć aktywność fizyczna.

Na samym początku możemy wprowadzić spacery, poranne rozciąganie się, kilka minut aktywnych ćwiczeń itp. Co powiecie na temat stworzenia specjalnej tabeli, w której będziecie zapisywać ilość wykonywanych ćwiczeń? To znakomity sposób, by zachęcić się i zmotywować do aktywności. Widząc puste pola, będziemy chcieli je wypełnić. Nie musimy wykonywać wszystkich ćwiczeń od razu. Odchodząc od biurka, telewizora, przed jedzeniem, przed wyjściem z domu itp., wykonujmy poszczególne serie przysiadów, pompek, pajacyków itp. W jednym dniu, może i liczba wykonanych ćwiczeń nie będzie aż tak duża, ale biorąc pod uwagę cały miesiąc wykonywania przysiadów itp., wyjdzie nam imponująca liczba. To z całą pewnością poprawi wygląd naszej sylwetki, pomoże w utracie nadprogramowych kilogramów i podniesie nas na duchu w kwestii osiągania wyznaczonych przez siebie celów. W późniejszym czasie możemy zacząć wprowadzać treningi, basen, jogging itp. Ani się nie obejrzymy, a nasz główny cel zostanie zrealizowany.

Post w kategorii: Porady dietetyczne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *