Pomysły na szybką przekąskę podczas diety

Pomysły na szybką przekąskę podczas diety

Aby zachować pełnię sił, powinniśmy spożywać 5 posiłków dziennie i unikać wszelkiego podjadania. Mimo zaleceń, aż 90% Polaków, przyznaje się do tego, że pozwala sobie na przekąski pomiędzy głównymi posiłkami. Jak się okazuje, jedzenie przekąsek wcale nie musi być grzechem, który zostanie ukarany dodatkowymi kilogramami i problemami trawiennymi.

Jest jednak warunek, który musimy spełnić. Wystarczy, że puste kalorie zastąpimy wartościowymi produktami. Coraz bardziej popularnym sposobem odżywiania stanowi snacking, czyli jedzenie przekąsek. Zamiast spożywania zalecanych 4-5 posiłków dziennie, coraz więcej osób decyduje się na jedzenie zdrowych przekąsek, które stanowią uzupełnienie diety. Warto wybierać takie snacki, które są nie tylko pyszne, ale i pełne wartości odżywczych.

Pomysły na szybką przekąskę podczas diety

Przekąski znakomicie sprawdzają się nie tylko jako uzupełnienie energii przed treningiem, ale także jako doskonały wybór podczas domowych seansów filmowych. Przekąski można ze sobą zabrać dosłownie wszędzie. Wystarczy je wcześniej przygotować i zapakować do pudełka.

Prezentujemy przykłady zdrowych przekąsek, które szybko przygotujemy, gdy dopadnie nas głód.

  • sałatka owocowa – do stworzenia tej przekąski nie potrzebujemy wielu umiejętności. Wystarczą nam ulubione owoce, które pokroimy i dodamy do jogurtu naturalnego. Sałatkę owocową warto wzbogacić o orzechy i nasiona.
  • jabłko z masłem orzechowym – gdy pokroimy jabłko w plasterki, wystarczy nałożyć odrobinę masła orzechowego. Ta ekspresowa przekąska z pewnością zaspokoi nasz apetyt i pozwoli cieszyć się pysznym smakiem. Zamiast jabłka, możemy użyć gruszki lub banana.
  • serek wiejski z owocami – czy jedliście kiedyś serek wiejski na słodko? Warto spróbować tej smakowej wariacji z owocami sezonowymi np. borówki, truskawki lub maliny.
  • chipsy z pieczonych lub suszonych warzyw – chipsy wykonane z marchewki lub buraka można wykonać samodzielnie w domu lub kupić w sklepie. Jeśli jesteśmy zwolennikami słodkiego smaku, znajdziemy także wersje z bananów i jabłek. Ten rodzaj chipsów przygotowuje się bez dodatku tłuszczów, dzięki czemu są dużo zdrowsze niż tradycyjne chipsy, smażone na niezdrowym utwardzonym tłuszczu palmowym.
  • pieczona ciecierzyca – to znakomity zamiennik chipsów lub popcornu. Pieczona ciecierzyca jest smaczna i dostarcza dużo białka oraz błonnika.
  • smoothie proteinowe – pyszne i pełne białka smoothie, można przygotować używając jogurtu, mleczka migdałowego, dojrzałych bananów lub jagód. Do naszej przekąski warto również dodać nasiona chia lub mielone migdały.
  • sok warzywny – to zdecydowanie zdrowa i sprawdzona przekąska. Do przygotowania soku warzywnego można użyć buraków, marchwi, szpinaku, selera, jabłek, mięty, grejpfruta lub cytryny. Te produkty spożywcze są bogate w ważne składniki odżywcze, włącznie z witaminą C, beta-karotenem, potasem, żelazem itp.
  • ciemna czekolada – dwa kawałki ciemnej czekolady stanowi znakomitą przekąskę. Pamiętajmy, żeby wybierać ciemną czekoladę z jak największą zawartością kakao.
  • pomidory z fetą – posiekane pomidory wystarczy wymieszać z serem feta i ulubionymi ziołami. Całą przekąskę warto skropić oliwą z oliwek.
  • surowe papryki z sosem czosnkowym – chrupiące papryki, maczane w sosie czosnkowym to znakomity pomysł na zdrową przekąskę. Pamiętajmy o użyciu zdrowej wersji sosu czosnkowego bez majonezu. Do jogurtu naturalnego dodajmy sól, pieprz i zmiażdżony czosnek.

Pomysłów na zdrową przekąskę jest naprawdę wiele. Zdrowe przekąski, które zastąpią kupowane w sklepach smakołyki o podejrzanym składzie, bez problemu możemy samodzielnie przygotować w domu. Wbrew pozorom, to wcale nie jest trudne. Przekąski są proste i szybkie w przygotowaniu. Warto znać kilka przepisów na zdrową przekąskę, by w razie napadu głodu lub niespodziewanego wyjazdu, przygotować sobie coś, co zaspokoi nasz apetyt i pozwoli dotrwać do kolejnego posiłku.

Post w kategorii: Porady dietetyczne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *