Posiłki których musimy unikać jeżeli nie chcemy przytyć

Posiłki których musimy unikać jeżeli nie chcemy przytyć

Nadwaga staje się problemem, który dotyka coraz większą grupę osób. Bardzo często, nadwaga jest konsekwencją braku świadomości na temat produktów, które spożywamy. Sięgamy po niektóre z nich, ponieważ wydaje nam się, że są zdrowe. W rzeczywistości okazuje się jednak, że jest kompletnie inaczej. Nie dość, że nie zawierają w sobie cennych wartości dla naszego organizmu, to ponadto są bardzo kaloryczne. Chcemy dobrze dla naszego zdrowia, jednak nieświadomie wyrządzamy mu krzywdę. Jakich produktów powinniśmy unikać, aby nie przytyć?

Posiłki których musimy unikać jeżeli nie chcemy przytyć

  1. Jogurty smakowe – czy może być coś złego w smakowych jogurtach? Zamiast słodyczy i kalorycznych przekąsek, często wybieramy jogurty smakowe, sądząc, że będą znakomitą alternatywą dla niezdrowych produktów. Jogurty są zalecane przez większość dietetyków, jednak warto pamiętać, że chodzi tutaj o produkty naturalne. Jogurty smakowe, zawierają w sobie bardzo dużo substancji słodzących i konserwantów, których celem jest poprawa smaku. Najlepszym rozwiązaniem będą jogurty naturalne. Są świetną propozycją na przekąskę, czy śniadanie. Jeśli chcemy wzbogacić ich smak, warto do nich dodać ulubionych owoców, ziaren, czy orzechów.
  2. Płatki śniadaniowe – ile razy słyszeliśmy o dietetycznych płatkach, które warto spożywać podczas walki z nadprogramowymi kilogramami? Dla wielu osób, płatki stanowią wzór idealnego śniadania. Niestety, nie są aż tak zdrowe jak nam się wydaje. W średniej porcji płatków śniadaniowych, możemy znaleźć aż 37 gram cukru. Zdecydowanie wychodzi to ponad dzienną normą. Chcąc postawić na zdrowe śniadanie wybierzmy płatki owsiane. Możemy z nich zrobić pożywną owsiankę, dodać je do koktajlu lub jogurtu. Płatki owsiane są pożywne i z pewnością dostarczą nam zapas energii na cały dzień.
  3. Napoje energetyczne – praca, obowiązki i cala masa rzeczy, które musimy zrealizować w danym dniu. Końca dnia nie widać, a my już czujemy się zmęczeni i przytłoczeni. Ile razy sięgnęliśmy pi napój energetyczny, gdy dopadała nas senność, a przed sobą mieliśmy jeszcze dużo pracy? Prawda jest taka, że napoje energetyczne nas pobudzają, ale to nie jest wyłącznie zasługa kofeiny. Jedna puszka napoju energetycznego zawiera aż 27 gram cukru. Oczywiście nie raz nie kończy się na jednej puszce. Napoje energetyczne nie należą do zdrowych produktów. Musimy mieć świadomość tego, że nie pomogą, a jedynie utrudnią nam walkę z kilogramami.
  4. Kawa 3w1 – takie saszetki to szybkie i proste rozwiązanie na zrobienie sobie kawy. Oprócz puszystej pianki, kawa 3w1 zawiera rozmaite dodatki, o których z pewnością nie mamy pojęcia. Ta niewinna kawa może nam dostarczyć sporą dawkę kalorii i złe samopoczucie, gdy wejdziemy na wagę.
  5. Soki owocowe – smaczne, pożywne i zdrowe. Czy rzeczywiście powinniśmy ich unikać? Chodzi tutaj oczywiście o soki z kartoników. Picie produktów w 100% naturalnych i bez dodatków, na pewną dadzą nam zastrzyk energii i sporą ilość witamin. Musimy zdać sobie jednak sprawę, że decydując się na sok z kartonu, decydujemy się na dawkę ok 60 gram cukru. Spożywanie takich napojów, nie przyniesie dla nas nic dobrego.
  6. Ketchup – dobry i zdradliwy dodatek do dań. Pomimo swojego smaku, ketchup zawiera cukier i to niestety nie w małych ilościach. 100 gram naszego ulubionego dodatku, może zawierać od 20 do 30 gram cukru. Pamiętajmy, że wszystko powinniśmy spożywać z umiarem. Nikt przecież nie zje całej butelki ketchupu. Dodawanie go jednak do każdego posiłku sprawi, że będziemy spożywać dodatkowe, zbędne i puste kalorie.
  7. Napoje gazowane – to zdecydowanie najlepszy przykład pustych kalorii. Napoje gazowane nie robią niczego dobrego dla naszego organizmu. Wręcz przeciwnie. Dostarczają cukier i dodatkowe kilogramy. Niestety bardzo łatwo zapomnieć o napojach w zdrowej i zbilansowanej diecie. Za każdym razem, gdy będziemy chcieli sięgnąć po puszkę napoju gazowanego, pomyślmy o tym, że dostarczymy sobie dodatkowych kalorii bez żadnych właściwości zdrowotnych. Jedna puszka napoju gazowanego o około 138 kalorii. Jeśli wypijemy dwie puszki, to otrzymamy równowartość całego posiłku.
  8. Słodziki – decydując się na odchudzanie, bardzo często wybieramy produkty, które zamiast cukru, zawierają substancje słodzące. Niestety, przez takie wybory, możemy sobie wyrządzić jeszcze większą krzywdę. W większości słodkich produktów spożywczych, możemy znaleźć sztuczny, niskokaloryczny słodzik, oznaczony na etykiecie jako E-951. Chodzi tutaj o aspartam. To chemiczny związek, który przyczynia się do obniżenia nastroju, bólów głowy, a niekiedy nawet do zatrucia. Do innych, znanych i z pozoru naturalnych słodzików należą: syrop z agawy, syrop ryżowy, syrop jęczmienny lub słodowy z orkiszu. Jak się okazuje, te składniki są wysoko przetworzone i źle trawione przez nasz organizm. Jeśli w sposób regularny będziemy spożywać słodziki, możemy zafundować sobie kilka dodatkowych kilogramów.
  9. Tłuszcze trans – kupując w supermarketach gotowe posiłki, często nie zdajemy sobie sprawy z tego, że większość z nich zawiera tłuszcze trans. Potrawy, które wymagają od nas wyłącznie podgrzania lub podsmażenia, niemal zawsze posiadają je w swoim składzie. Dlaczego tak bardzo sprawdzają się one w masowym przemyśle? Ponieważ przetworzone oleje są tanie. Do najbardziej popularnych, możemy zaliczyć przede wszystkim olej kukurydziany, palmowy, sojowy i słonecznikowy. Tłuszcze trans są dla nas szczególnie niebezpieczne, ponieważ odpowiadają za podwyższanie złego cholesterolu i obniżanie tego dobrego. Jeśli często będziemy spożywać przetworzone tłuszcze, to niestety możemy doprowadzić do choroby wieńcowej. Nasza kondycja ulegnie znacznemu pogorszeniu, a masa naszego ciała będzie wzrastać, doprowadzając tym samym do otyłości.
  10. Dietetyczne napoje – będąc na diecie odchudzającej, wyrzekamy się wielu rzeczy. Zmieniamy swoje nawyki żywieniowe, dbamy o regularne spożywanie posiłków, unikamy słodyczy i kalorycznych przekąsek, rezygnujemy z żywności wysoko przetworzonej itp. Przestrzegając tych wszystkich zasad, godzimy się poniekąd na małe oszustwo w postaci napojów gazowanych w wersji „light”. Dietetyczne napoje zamiast cukru, zawierają niskokaloryczne substancje słodzące. Niestety, nasz apetyt na coś słodkiego tak szybko nie zniknie po wypiciu tego rodzaju napoju. Napoje dietetyczne spowalniają metabolizm, przez swój ciężki dla organizmu i chemiczny skład. Dodatkowo warto wiedzieć, że wzmagają apetyt na cukier, przez co w konsekwencji spożywamy go znacznie więcej w ciągu całego naszego dnia.

Zdrowe odżywianie, a w szczególności diety odchudzające, bardzo często są kojarzone z wieloma wyrzeczeniami i ograniczeniami. Przez nieznajomość zasad prawidłowego odchudzania, niepotrzebnie rezygnujemy z niektórych produktów spożywczych, co w konsekwencji prowadzi do szybkiego porzucenia diety. Przestrzeganie zasad zdrowego odżywiania i prowadzenie aktywnego trybu życia, nieraz nie wystarcza.

Dlaczego tak się dzieje?
Wiele osób zamartwia się tym, że pomimo zdrowego odżywiania – nie chudnie, tylko przybiera na wadze. Czy jesteśmy świadomi tego, jakie substancje zawiera spożywane przez nas jedzenie? Warto poświęcić chwilę swojego czasu i zapoznać się z wcześniej wymienionymi produktami, których warto unikać, jeśli nie chcemy przytyć. Ważne, by nasze starania nie poszły na marne. Nie dostrzegając efektów diety, załamujemy się i nie wiemy już co robić. W bardzo wielu przypadkach, za brak efektów, lub nawet za przybieranie na wadze odpowiadają niewłaściwe produkty, które spożywamy. Nie zdajemy sobie sprawy z tego, że są niedobre dla naszego organizmu. Czytajmy etykiety, porównujmy produkty i decydujmy się na najzdrowsze warianty.

Jeśli chcesz schudnąć, a nie masz wystarczającej wiedzy oraz czasu na przygotowanie różnorodnych dań to zachęcamy do korzystania z naszego cateringu dietetycznego. 🙂

Post w kategorii: Porady dietetyczne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *