Ryby w diecie odchudzającej

ryby w diecie odchudzającej

Czy ryby idą w parze z dietą odchudzającą? Jak najbardziej tak. Swoją uwagę powinniśmy jednak zwrócić na kaloryczność poszczególnych gatunków ryb i na dodatki, które w większości przypadków są bardzo tuczące. Mowa tutaj o różnego rodzaju sosach, panierkach itp. Bez względu na to, czy pragniemy zgubić nadprogramowe kilogramy, czy też nie, ryby powinny się znaleźć w naszym jadłospisie minimum 2-3 razy w tygodniu. Dlaczego? Ponieważ ryby zawierają w sobie bardzo dużo składników odżywczych, które są wartościowe dla naszego organizmu.

Dlaczego warto jeść ryby podczas diety odchudzającej?

Jednym z ważniejszych składników, występujących w rybach jest przede wszystkim pełnowartościowe białko, które dzięki zawartym aminokwasom egzogennym ma bardzo wysoką wartość odżywczą. Następnym składnikiem ogrywającą kluczową rolę dla organizmu są tłuszcze, między innymi wielonienasycone kwasy tłuszczowe: kwas eikozapentaenowy – EPA i dokozaheksaenowy – DHA. To właśnie one obniżają ciśnienie, poziom trójglicerydów i cholesterolu całkowitego oraz przyczyniają się do zmniejszania ryzyka tworzenia się niebezpiecznych zakrzepów. Nasza dieta powinna być wzbogacona o ryby, ponieważ ich tłuszcze korzystnie wpływają na pracę układu nerwowego, a mianowicie poprawiają zdolność zapamiętywania i koncentrację. Ważnym aspektem jest również to, że ryby stanowią bardzo cenne źródło składników mineralnych. Jedząc ryby, dostarczamy do naszego organizmu duże ilości żelaza, magnezu oraz jodu, który jest niezbędny między innymi do prawidłowej pracy tarczycy.

Jakie ryby powinniśmy jeść podczas stosowania diety odchudzającej?

Częścią każdej zdrowej diety powinny być ryby i owoce morza. Ryby powinniśmy spożywać nie tylko, gdy pragniemy zrzucić nadprogramowe kilogramy. Decydując się na wprowadzenie ich do swojego jadłospisu, problem zaczyna się pojawiać w momencie wyboru odpowiedniej ryby.

Na jakie gatunki ryb możemy sobie pozwolić, gdy zamierzamy efektywnie się odchudzać?
W diecie odchudzającej, miejsce powinien znaleźć bez wątpienia łosoś – zarówno surowy, jak i wędzony. Łosoś, pomimo tego, że jest bardziej kaloryczny niż inne ryby, jest bogaty w nienasycone kwasy tłuszczowe, które pomagają w walce z nadprogramowymi kilogramami. Kolejna ryba, która powinna znaleźć się w naszej diecie to tuńczyk. Nie dość, że jest tani i smaczny to dodatkowo jest bardzo pożywny. Tuńczyk stanowi znakomity dodatek różnorodnych dań. Jeśli chcesz, by Twoja żywność była bogata w białko i uboga w tłuszcz, to zdecydowanie zachęcamy do spożywania tuńczyka. Pamiętaj, by podczas wybierania tuńczyka, kupić rybę w wodzie zamiast w oleju.

Kolejny gatunek ryb, który cieszy się ogromną popularnością i uznaniem jest dorsz. Niskokaloryczny, zdrowy i bardzo łatwy w przygotowaniu. Dzięki dużej zawartości białka, możemy liczyć na przyspieszenie metabolizmu i znacznie szybszą utratę wagi. Oprócz dorsza, warto wybierać także halibuta. Halibut jest rybą tłustą, ale i tak należy do najmniej kalorycznych. Dlaczego? Ponieważ stanowi doskonałe źródło zdrowych kwasów omega-3. Nasz organizm potrzebuje ich do prawidłowego funkcjonowania. Dodatkowo, halibut zawiera w sobie białko, witaminy oraz związki mineralne, takie jak potas, fosfor i magnez.

Pamiętajmy o tym, że cały sekret tkwi w odpowiednim przygotowaniu. Nie powinniśmy smażyć ryb na głębokim tłuszczu w panierce. Zdecydowanie powinniśmy postawić na pieczenie, gotowanie lub grillowanie. Niezdrowe dodatki w postaci frytek, ziemniaków, mąki i bułki tartej warto zamienić na kaszę lub ryż i bardzo dużo warzyw. Aby smak ryb był bardziej podkreślony, użyjmy w kuchni soku z cytryny lub ziół, takich jak natka pietruszki, bazylia lub tymianek.

Nie masz umiejętności kulinarnych? Zostaw nam przygotowywanie posiłków. 🙂 Poznaj nasz catering dietetyczny!

Post w kategorii: Porady dietetyczne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *