Trening czy dieta? Co jest ważniejsze?

Coraz więcej osób musi podejmować walkę ze zbędnymi kilogramami. Odmawianie sobie rozmaitych przyjemności bywa naprawdę trudne, a przecież łatwo jest zatracić się w ulubionych potrawach, deserach czy przekąskach, które tak świetnie poprawiają nam samopoczucie. Za nadmierne tycie, odpowiada także siedzący styl życia, brak czasu, który można aktywnie wykorzystać oraz stres.

Jak sprawa się ma do aktywności fizycznej?
Bardzo często wracamy do domu zmęczeni i po prostu nie mamy energii na przeprowadzenie chociażby krótkiego treningu. Wolimy usiąść wygodnie na kanapie i zrelaksować się w towarzystwie ulubionego filmu i łakoci. Wyjście z domu to również zderzenie się z ogromnymi pokusami. Z każdej strony otaczają nas kolorowe cukiernie i restauracje. Czy łatwo przejść obok nich obojętnie? Nie zawsze. Musimy pamiętać o tym, że aby zrzucenie wagi odbywało się w sposób prawidłowy, trzeba połączyć odpowiednio zbilansowaną i skomponowaną dietę wraz z aktywnością fizyczną. Czy dieta bez treningu jest skuteczna? Czy sam trening bez diety wystarczy, by osiągnąć wysoko wyznaczone cele?

Trening czy dieta? Co jest ważniejsze?

Zarówno trening jak i dieta, są tak samo ważne. Trening i dieta powinny iść razem w parze, jednak nie zawsze tak się dzieje. Duża grupa osób, pragnących szybko zrzucić nadprogramowe kilogramy bez większego wysiłku, korzysta z diet, które nie raz doprowadzają do wycieńczenie organizmu oraz do efektu jo-jo. Inna grupa osób, preferuje natomiast spory wysiłek fizyczny, aby móc się najeść do syta i nie odczuwać aż tak tego na wadze.

Jedno jest pewne. Lepsze efekty w porównaniu do ćwiczeń na siłowni, przyniosą właściwe nawyki żywieniowe. Możemy się odchudzać dzięki prawidłowo skomponowanym posiłkom, regularnym czasie ich spożywania, nie przejadaniu się, unikaniu wysoko przetworzonych i kalorycznych produktów i piciu dużej ilości wody.

Zadaniem treningu jest spalenie tkanki tłuszczowej. Jednak by móc to osiągnąć, musimy poświęcić naprawdę sporą ilość swojego czasu i energii. Dieta zastosowana do ćwiczeń przyniesie znacznie szybciej efekt niż sam trening. Należy jednak pamiętać o wyeliminowaniu ze swojego jadłospisu określonych produktów spożywczych, które cechują się dużą zawartością kalorii, cukrów i tłuszczów. Aktywność fizyczna jest bardzo ważna, jednak dieta odgrywa szczególnie istotną rolę podczas zrzucania zbędnych kilogramów. Najlepszym rozwiązaniem jest obliczenie swojego dziennego zapotrzebowania kalorycznego i pilnowanie by jej nie przekroczyć. Ćwicząc na siłowni, będziemy redukować zjadane przez nas kalorie. Wprowadzając w życie treningi, musimy również pamiętać o tym, że przy ćwiczeniach powinniśmy zjadać większą ilość białka i tłuszczów, a mniejszą węglowodanów. Dzięki zastosowaniu się do tych zasad, różnica w naszym wyglądzie będzie widoczna naprawdę szybko.

Gdybyśmy mieli zająć konkretne stanowisko – dieta lub trening, zdecydowanie wybralibyśmy jedno i drugie. Zarówno ćwiczenia, jak i prawidłowe odżywianie są ważne dla zdrowia metabolicznego. Takie połączenie pomoże nam w pozbyciu się nadprogramowych kilogramów i osiągnięciu postawionych sobie celów. Zadbajmy o to, by nasz bilans kaloryczny był odpowiedni w stosunku do naszego zapotrzebowania, a posiłki cechowały się bogactwem witamin i minerałów, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Wybierajmy żywność jak najmniej przetworzoną, unikajmy nadmiernej ilości tłuszczów nasyconych, postawmy na to, by dieta była nie tylko smaczna, ale także urozmaicona, zawierająca w sobie warzywa, owoce, produkty pełnoziarniste oraz wysokiej jakości chude białko. Pamiętajmy o aktywności fizycznej i o odpowiedniej ilości snu. Unikajmy sytuacji stresowych i zadbajmy o chwilę odpoczynku i relaksu. Dbajmy więc o nasze zdrowie metaboliczne, które jest uzależnione od tak wielu czynników i cieszmy się dobrym samopoczuciem oraz energią, która będzie nas wypełniać w ciągu całego dnia.

Post w kategorii: Porady dietetyczne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *